BMW ActiveHybrid X6 také oficiálně

BMW X6 je nyní nejvýkonnějším hybridem na světě. S přehledem.

O BMW X6 si můžete myslet, co chcete. Klidně můžete polemizovat nad jeho smysluplností, ale to byste mohli ostatně i u Porsche Carrera GT či Fabie 1.9 TDI Sportline. Prostě berme BMW X6 takové, jaké je.

Nyní dostalo hybridní pohon a tím se dá jeho existence náležitě obhájit. Jedná se totiž o nejvýkonnější hybridní osobní automobil na světě!

Hybridní pohon funguje podobně jako ten v Lexusu či Priusu. BMW ActiveHybrid X6 má velký spalovací motor a dva elektromotory (pro každou nápravu jeden). Dohromady umí celá soustava produkovat až 480 koní výkonu a 780 Nm točivého momentu. Jeden elektromotor má výkon 91 koní a točivý moment 260 Nm, druhý pak 86 koní a 280 Nm.

BMW X6 velká fotogalerie

BMW X6 fotogalerie

Velké SUV dosáhne stovky pod šest sekund, rozjede se prozatím na omezovačem hlídaných 210 km/h (to kvůli americkým předpisům, ale evropská verze pojede rychleji) a spotřebuje o 20 % méně paliva než BMW X6 xDrive50i se stejným osmiválcem. To je prima, protože tak aspoň dojedete do práce bez pěti zastávek na tankování.

Hybridní BMW X6 umí jezdit také jen na elektřinu, a to do rychlosti 60 km/h. Tím získává velkou výhodu nad Lexusem RX 450h, který umí jezdit na elektřinu jen do rychlosti 45 km/h. Ve městě tak nebude hybrid od BMW brzdit provoz. Na elektřinu ujede hybridní X6 vzdálenost 2,5 km.

Nezvyklé je, že BMW X6 používá sedmistupňový automat pro přenos výkonu, který může řidič ovládat sám. Sílu od elektromotorů přenáší převodovka ECVT, která pracuje ve dvou režimech. Buď v režimu pro pomalou jízdu umožňující vypínání benzínového motoru, nebo v rychlém režimu spolu s benzínovým motorem.

V nízkých rychlostech funguje BMW ActiveHybrid X6 tak, že vypíná motor a jede pouze na jeden elektromotor. Pokud chce řidič mohutnější akceleraci a vyšší rychlost, připojí se druhý elektromotor, který zároveň roztáčí motor spalovací. Každopádně popsat přesně funkci hybridního pohonu by vydalo na celou knihu. Takže jednom pro vaši představu…

Hybridní BMW X6 má samozřejmě vyspělý systém rekuperace energie při brždění a, podobně jako hybridy od Lexusu, umí brzdit jen pomocí generátoru, takže nezatěžujete brzdovou soustavu a vyrábíte elektřinu. BMW X6 umí jen pomocí generátoru vyvinout zpomalení 0,3 g, což stačí k pohodlnému a bezpečnému zastavení.

Na autosalonu ve Frankfurtu se dozvíme přesné specifikace pro evropský trh a také to, kdy se hybridní X6 začne prodávat. Pravděpodobně to bude na jaře roku 2010.

autoweb.cz

13.8.2009 9:53

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist