Audi R8 bude sportovnější

Pro supersport Audi R8 se chystá několik změn, hlavně pak dvouspojková převodovka S-Tronic.

Audi R8 není žádnou novinkou, takže pomalu nastal čas na dílčí změny a modifikace. Již je snad se stoprocentní pravděpodobností jasné, že otevřené Audi R8 Spyder, které bylo prozatím k dispozici jen s desetiválcem 5,2 l, dostane i menší osmiválec 4,2 l.

Nové zprávy se ale začínají vynořovat ohledně údajně „sportovnějšího“ modelu Audi R8. Existují totiž dvě možnosti. Buď přijde nějaká šílená varianta Audi RS8, která dostane ještě ostřejší nastavení, lehčí konstrukci a vyšší výkon, nebo se bude jednat o lehce přepracovaný současný model s trochu vyšším výkonem.

Prakticky už bylo i z úst vedení Audi potvrzeno, že model R8 dostane dvouspojkovou převodovku. Automobilce Audi se podařilo vyvinout (prý ve spolupráci s Porsche) sedmistupňovou převodovku S-Tronic, která zvládne velkou porci výkonu a točivého momentu. Dostane ji i Audi TT RS a šušká se, že má najít i uplatnění v ostrých modelech Porsche

Teď už ale jen můžeme spekulovat, co se bude dít s motorem Audi R8. Jelikož se nedá očekávat, že by nový „sportovnější“ model atakoval výkony model R8 V10, spíše se jen dočkáme zástavby přepracovaného osmiválce 4.2 FSI, který se představil v modelu Audi RS5 v Ženevě. Má výkon 450 koní a to by k decentnímu popostrčení Audi R8 mohlo stačit.

Modifikované Audi R8 se představí příští rok. Objevily se i nepotvrzené zprávy, že by se mohl do Audi R8 V10 dostat upravený desetiválec z příbuzného Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera.

autoweb.cz

12.3.2010 7:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist