autoweb.cz > Audi > Audi A5 Sportback na českém trhu
Audi A5 Sportback na českém trhu
Výrobce o Audi A5 Sportback tvrdí, že představuje „zcela novou kategorii vozu Grand Tourismo“. Alespoň tak to zaznělo na včerejší tiskové konferenci v novém golfovém resortu v Berouně. My tvrdíme, že je to liftback s bezrámovými okny, ale to nic nemění na tom, že čtyřdveřová A5 s výklopnou zádí vypadá opravdu působivě.
Audi A5 Sportback sdílí platformu s A4 / A4 Avant, je však delší, nižší a širší. Základní objem zavazadlového prostoru 480 litrů lze sklopením obou zadních sedadel zvětšit až na 980 l a protože na rozdíl od sedanu se otevírá celá záď včetně zadního okna, můžete se v obchodu s nábytkem pořádně rozšoupnout.
Základ palety motorizací tvoří dva dvoulitrové čtyřválce, 2.0 TFSI a 2.0 TDI, které standardně pohánějí přední kola. K dispozici je i šestiválec 3.2 FSI (265 koní, 330 Nm), ale větší zájem bude určitě o diesel 3.0 TDI o výkonu 240 koní a točivém momentu 500 Nm, samozřejmě standardně spjatý s pohonem všech kol quattro. Výčet dostupných motorů uzavírá 2.7 TDI.
Všechny varianty jsou opatřeny systémem rekuperace brzdné energie, čtyřválce mají navíc i systém start-stop, který Audi prohlašuje za nejsofistikovanější na trhu.
Audi A5 velká fotogalerie
Zatím jsme neměli možnost přesvědčit se osobně, neboť jsme krátce vyzkoušeli jen Audi A5 Sportback s třílitrovým dieselem. Při akceleraci je cítit značná hmotnost auta (A5 Sportback má stejné výztuhy v podlaze jako kabriolet), ale motor se projevuje výrazně kultivovaněji, než si ho pamatujeme z jiných modelů Audi. Velmi příjemným překvapením však bylo vyvážení vozu v zatáčkách, dané pravděpodobně dlouhou zádí, a zejména vlastnosti řízení. Přestože šlo o příplatkový systém s proměnným převodem, je odezva volantu přirozenější a změny odporu lineárnější než například v Audi TT RS – a vlastně kterémkoli jiném Audi, jež jsme v posledních letech řídili.
Pomocí ovladače Audi Drive Select můžete přepínat mezi několika mapami plynového pedálu a příplatkových technologií jako automatická převodovka, sportovní zadní diferenciál, již zmiňované dynamické řízení nebo adaptivní tlumiče. K dispozici jsou režimy Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Ten poslední si nakonfigurujete sami v MMI, takže není problém mít najednou zapnutou ostrou mapu plynu, převodovky a diferenciálu, ale „komfortní“ tlumiče a automatické řízení.
Smíříte-li se s malými dveřmi, čeká vás vpředu veškeré myslitelné pohodlí včetně skvělé pozice za volantem a tradiční kvality Audi, ale už průměrně vzrostlí dospělí budou vzadu narážet hlavou do stropu. Limuzínu Sportback rozhodně nenahradí – chcete-li pseudokupé s výklopnou zádí a plnohodnotným prostorem pro čtyři dospělé, musíte zajít k prodejci BMW a chtít o třídu větší model 5 GT.
Importér stanovil základní cenu Audi A5 Sportback (2.0 TFSI) na 920 600 Kč, což je o necelých pět tisíc víc, než kolik byste zaplatili za A4 Avant se shodným motorem. Chytré. Zákazník tak může položit na jednu stranu vah užitné vlastnosti a na druhou styl, aniž by musel do svého rozhodování započítávat cenové diference. Kterému modelu bychom dali přednost my? To uvidíme, až se s Audi A5 Sportback svezeme na svých oblíbených silnicích.
autoweb.cz