Audi a proměnné časování ventilů

Audi představuje nový systém časování ventilů.

Po šesti letech vývoje představuje Audi systém Valvelift, který řídí časování a zdvih ventilů. K dispozici bude nyní pro motory 2.8 a 3.2 V6 FSI s přímým vstřikováním paliva.

Systém samozřejmě využívá nejnovějších poznatků vědy a techniky a tak je reakce na plyn pohotovější, přesnější, motor lépe táhne a inženýři si mohou lépe hrát s nastavením průběhu výkonu.

Samozřejmě se o nějaké to procento zvýší výkon a Audi slibuje pokles reálné spotřeby o 7 %.

Oproti minulé generaci umí nový systém nejen měnit dobu a okamžik otevření ventilu, ale umí i měnit délku jeho otevření. Zlepšuje se tak plnění válce a tím i účinnost.

Pro příklad, při částečném zatížení se zdvih pohybuje od 2 do 5,7 mm. Při plném zatížení však může být zdvih dlouhý až 11 mm, při kterých dochází k ideálnímu míšení směsi a plnění válce. Při různém zatížení je pro nejefektivnější spalování potřeba různý druh víření směsi a to právě proměnlivá délka zdvihu umožňuje.

Audi slibuje velké snížení spotřeby během částečného zatížení, zejména při jízdě konstantní rychlostí „na tempomat“, zároveň ale i špičkový výkon a perfektní reakci na plyn při zatížení úplném.

Docela bychom byli rádi, kdyby nám konečně Audi nějaký automobil s benzínovým motorem půjčilo, abychom to mohli vyzkoušet.

autoweb.cz

27.6.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist