Alfa Romeo Giulietta oficiálně

Alfa Romeo představila atraktivního konkurenta pro Volkswagen Golf a Ford Focus.

Nová Alfa Romeo Giulietta se tak ale vlastně původně jmenovat neměla. Nejprve se hovořilo o označení Alfa Romeo 149, ale později se rozhodlo vedení zrušit číselný název a zavedlo jméno Milano. Neshody ohledně tohoto označení nakonec vedly k rychlému přejmenování na Giulietta, což odkazuje zpátky do 50. let, kdy se pod tímto jménem rozuměla kombinace výkonu, stylu, pohodlí a dobré ceny.

Alfa Romeo Giulietta je dlouhá 4,35 m, široká 1,8 m, vysoká 1,46 m a její rozvor měří 2,63 m. Přesně tak zapadá do segmentu C, ve kterém dominuje právě Volkswagen Golf. Ale Alfa Romeo si brousí zoubky nejen na něj. Ráda by ukradla nějaké zákazníky i Audi A3 či BMW řady 1.

K tomu by měly pomoci nové přeplňované motory, které budou standardně pohánět přední kola. Základní motor 1.4 TB má výkon 120 koní a je to stejný motor, který známe z Fiatu Grande Punto. Následuje výkonnější verze 1.4 TB MultiAir, která má výkon 170 koní a bude pro Volkswagen Golf 1.4 TSI vážným soupeřem.

Alfa Romeo Giulietta velká fotogalerie

Alfa Romeo Giulietta fotogalerie

Dieselové motory jsou prozatím zastoupeny jednotkami se vstřikováním common-rail 1.6 JTDM o výkonu 105 koní a 2.0 JTDM o výkonu 170 koní. Později by se měla nabídka dieselů ještě rozšířit.

Na samém vrcholu zatím stojí verze Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, která má pod kapotou nový motor 1,75 l se systémem MultiAir, který jsme si již představili. Motor nese označení 1750 TBi a poskytuje nejvyšší výkon 235 koní.

Zajímavé je, že všechny verze, i ty nejzákladnější, mají v základní výbavě ovladač jízdní dynamiky DNA. Řidič si tak může přepínat mezi režimy All weather, Normal a Dynamic. V režimu Dynamic má motor ostřejší reakci, řízení ztuhne a oddálí se zásahy sériově montovaného stabilizačního systému.

Pro nadšence je důležitá také informace, že Alfa Romeo Giulietta má v základu elektronicky ovládaný diferenciál Q2, který přibrzďuje protáčející se kolo a přenáší výkon na to s větší trakcí. V režimu Dynamic by měly být reakce ještě pohotovější, takže nezbývá než doufat, že si dá Alfa Romeo aspoň trochu záležet na nastavení podvozku.

Alfa Romeo Giulietta by měla nabídnou bohatší základní výbavu, širší možnosti individualizace a samozřejmě atraktivnější cenu, než nejbližší soupeři. Jak si ale poradí s českými silnicemi, na to si budeme muset počkat přinejlepším do příštího léta.

autoweb.cz

3.12.2009 7:34

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist