autoweb.cz > silniční doprava > 10 největších průšvihů roku 2009
10 největších průšvihů roku 2009
Myslíte si, že v dnešní době už není možné udělat vyloženě špatné auto? Nebo snad provést rozhodnutí, které pak mrzí celou automobilku? Bohužel, stává se to. A kupodivu v míře větší, než by byl ochoten jeden uvěřit. V následujícím výpisu najdete auta, která sice nemusí dělat vyloženě všechno (až na výjimky) špatně, ale nějaká jejich vlastnost je tak otravná, že si prostě místo v našem žebříčku zaslouží.
Čtěte také: 10 nejlepších aut roku 2009
10. Lexus LFA – cenová strategie
Nový supersport od Lexusu je dvakrát dražší než Ferrari 458 Italia, ale že by byl také dvakrát lepší, pochybujeme. Na některých trzích ho dokonce bude Lexus jen pronajímat, aby „předešel spekulacím“. Spekulacím před čím? Nepochybujeme o výkonech a schopnostech tohoto superauta, ale cenová politika by možná mohla být vstřícnější, zvláště u auta, které nese na kapotě znáček výrobce hybridních sedanů.
9. Audi A8 – kam se poděl nápad?
Design vlajkové lodi automobilky Audi je vysloveně zklamáním. Aspoň na fotkách tedy auto vypadá zavalitě, bez nápadu a unaveně s kruhy pod očima. Chápeme, že v tomto segmentu se na designové výstřelky nehraje, ale kdo by si kupoval Audi A4, které je dražší, oteklejší a hůř parkuje?
8. BMW X5 M a BMW X6 M – proč?
Tady máte důkaz, že BMW už nikdy nebude takové, jako dřív. Projekt BMW M3 CSL byl zrušen, z konceptu BMW M1 se stane výkladní skříň ekologických technologií (navíc s třívalcovým dieselem pod kapotou) a ještě jsme dostali tohle – ospoilerované dvoutunové almary, které nepojedou o nic lépe než pětkový kombík s šestiválcem. Ale dobře vám tak, když takovéhle věci chcete! Nejhorší na tom ale je, že právě tohle budou nejprodávanější auta s logem M. A to je podle nás ten největší průšvih.
7. Bankrot Chrysleru a General Motors
Chrysler jako první doplatil na tzv. krizi a skončil. Nyní automobilku drží při životě vládní pomoc, což se nelíbí zastáncům tradičního amerického kapitalismu. Vůbec, proč uměle udržovat při životě organismus, který sám fungovat nedokáže? General Motors je další obří koncern, který se nedokázal vyrovnat s klesající poptávkou vlivem celosvětové ekonomické stagnace. Zákazníkům se ale nedivíme. Když totiž děláte špatná, velká, drahá a užraná auta, zákazníci si najdou cestu tam, kde ušetří peníze.
6. Porsche – převodovka PDK a její ovládání na volantu
Letos jsme se svezli se dvěma Porsche 911 a obě byla vybavena dvouspojkovou převodovkou PDK. K samotné převodovce jako mechanismu nemáme výhrad, je naprosto božská. Ale za to nelogické, neintuitivní a ergonomicky naprosto zločinné ovládání na volantu bychom nejraději zodpovědného konstruktéra pověsili za nohu do luftu. Vždyť i obyčejný Volkswagen Polo může mít klasická pádla pod volantem…
5. Peugeot 3008 – ovladač Grip Control, který je k ničemu
Peugeot v zájmu free-cool-in image namontoval do modelu 3008 něco, čemu se říká Grip Control. Podle automobilky si otočným knoflíkem (který jsme už někde viděli…) nastavíte reakce stabilizačního systému podle toho, po kterém povrchu jedete. Svezli jsme se s tím a nefunguje to, v běžném provozu rozhodně ne. Kdyby aspoň nebyl ovladač umístěn tak nešikovně, měli jsme si kam dát pití, klíče či telefon.
4. Mitsubishi Lancer Ralliart a Toyota Prius – pípání
Chceme dostat pod ruku toho, kdo vymyslel, že při zařazení zpátečky bude auto hlasitě pípat. Ne zvenku, jako to dělají nákladní vozy, ani když se blížíte k překážce… Ale prostě proto, že máte zařazenou zpátečku. Proč? Jaký to má význam? Abyste v rozrušení nezaparkovali ani malý Lancer a Prius do velké mezery? Nic otravnějšího jsme v autě ještě nezažili, a to už jsme zažili leccos…
3. Honda Insight – hybrid, který je k ničemu
Hybridní Honda Insight přináší jen jednu jedinou zajímavost – digitální ekozahrádku, kterou si můžete vypěstovat na displeji před řidičem. Jinak nenabízí nic, kvůli čemu byste o ní měli uvažovat. Nejede, hlučí a je drahá. A s kdejakým dieselovým hatchbackem budete jezdit za méně. Pódiové umístění si tak odnáší po právu.
2. Aston Martin Lagonda Concept
Takhle nějak to vypadá, když má Satan zácpu. Jinak si nemůžeme vysvětlit, co mohlo přimět „někoho“ nakreslit a hlavně vymyslet SUV s logem Aston Martin. Leccos sneseme od Porsche, ale ne od tradičního výrobce božských supersportů. Zatímco po všech stránkách orgastický Aston Martin V12 Vantage má na to, aby se stal nejlepším autem roku 2009, koncept SUV Lagonda, který je navíc postaven na ojetém Mercedesu GL, si celkem po zásluze odnáší stříbrnou příčku v našem žebříčku „10 největších průšvihů roku 2009“.
Tramtadadá!
A „vítězem“ se stává…
Nový výtvor Toyoty je nejen předražený s ošklivým a nedotaženým interiérem, ale ještě špatně jezdí a nedej bože, pokud s ním nabouráte. V testech Euro NCAP totiž úplně propadl. Pokud bychom tedy měli hledat největší průšvih roku 2009, naprosto s přehledem (a velkým náskokem před ostatními průšvihy) jím bude právě Toyota Urban Cruiser.
autoweb.cz