autoweb.cz > Porsche 996 Turbo S
Porsche 996 Turbo S
Turbo S si právě teď odbývá svou premiéru na autosalonu v Birminghamu a bude k dostání jak v klasické podobě, tak i ve verzi Cabriolet. Největší změny se odehrály na motoru, který má větší turbodmychadla a mezichladiče, se kterými se výkon zvýšil na rovných 450 koní při 5700 otáčkách a 652 Nm mezi 3500 až 4400 ot/min. V případě kupé se to projeví ve zrychlení z nuly na sto za 4,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 307 km/h. Cabrioletu trvá dosažení stovky o desetinku déle, ale má stejnou maximálku.
Pro spolehlivé zvládnutí zvýšeného výkonu má šestistupňová ruční převodovka tvrzené komponenty. Na podvozku jsou největší novinkou brzdy z keramického materiálu Porsche PCCB. Pětistupňový Tiptronic je za příplatek.
V základní výbavě verze S jsou osmnáctipalcová kola, xenonové světlomety, celokožený interiér, tempomat, CD changer a také komunikační systém Porsche PCM, který zahrnuje stereo, mobilní telefon a satelitní navigaci.
Stejnou výbavu nabízí i Cabriolet, jehož elektricky ovládaná plátěná střecha se skládá během dvaceti sekund a lze s ní manipulovat až do rychlosti 50 km/h. Pro Porsche je narozdíl od jiných výrobců typické i to, že v ceně zahrnuje i pevnou skořepinovou střechu z hliníku, která v jeho případě váží 33 kg.
Spotřeba jistě není v případě Turba hlavní prioritou, ale udávané hodnoty nejsou na takový výkon zdaleka nejhorší. Ve městě by si měla silná verze brát 19,6 l, mimo město 9,7 l a v kombinaci 13,3 l/100 km.
Na evropských trzích se má objevit v srpnu a jeho základní cena má být 122 500 euro pro Coupé a 131 000 euro pro Cabriolet. V Německu má být jeho cena v obou případech o 20 tisíc euro vyšší.
redakce autoweb.cz