Auta, která nám (ne)budou chybět v roce 2012

Letos se automobilky rozhodly předčasně ukončit výrobu několika aut, po kterých se nám bude stýskat. A po některých rozhodně ne.

Letošní rok byl pro mnoho automobilky zlomový. Ukázalo se, že zákazníci v době takzvané krize zřejmě používají více rozum než aby se spolehli na city. Některá zajímavá auta na to sice doplatila, ale také to pomohlo trh očistit od modelů, které (asi) nikomu chybět nebudou.

BMW X6 ActiveHybrid
Crossover od BMW svého času platil za nejvýkonnější hybrid na světě. Když jsme ho měli na testování, překvapil nás skutečnými výkony, ale zklamal hmotností, ovladatelností, cenou a především reálnou spotřebou paliva, která si nezadá s BMW X6 M. BMW stahuje předčasně model X6 ActiveHybrid z nabídky, zákazníci možná nebyli ochotni akceptovat u auta, které se honosí cedulkou „hybrid“, reálnou spotřebu kolem 18 litrů, když to konkurence umí lépe. Chybět nám rozhodně nebude.


Mazda RX-8
Po tomto kupé se nám bude velmi stýskat. Vždyť je to vlastně poslední auto s rotačním motorem Wankel, který se, navzdory svému slibnému potenciálu, neprosadil. Chyběl mu především kontinuální vývoj a právě Mazda je jediná, kdo se o to snaží. Model RX-8 ale doplatil na emisní limity. Charakter a podstata Wankelu jsou úplně opačné vzhledem k vzrůstající oblibě přeplňovaných motorů a stylu jízdy se „zátahem vodspoda“. Bude se nám stýskat.


Ford Crown Victoria
Ještě jsme se s ní stačili svézt, což jste si ostatně mohli přečíst v článku Poslední jízda – Ford Crown Victoria, a  pak už „Viki“ pomalu mizela ze světových dějin. Nebylo to nějak převratné auto, ale spojovalo v sobě tolik „amerikánství“, že se nám po  něm také bude stýskat.


Mitsubishi Eclipse
Jméno legendárního sportovního modelu také zmizí z dějin předčasně. Na vině byla především nízká poptávka. Mitsubishi tvrdí, že se Eclipse možná vrátí, ale zřejmě jako úplně jinak pojatý model.


Tesla Roadster
Když přišel na svět, způsobil šok. Byl to totiž první elektromobil, který za něco stál a který skutečně dokázal bavit řidiče, i  když jen asi na 50 km, pokud jste mu stáli na krku. Ale to je jedno. Svým způsobem je to průkopnické auto a odejít může se vztyčenou hlavou. Tedy jestli se něco takového dá o autě říct.


Chevrolet HHR
I tento mix kombíku, SUV a MPV v retrokabátě zmizí. Stýskat se nám ale moc nebude, jakkoli má model HHR docela zajímavý design. Jeho největším problémem byla absence konkurenceschopných motorů a především konkurenceschopných jízdních vlastností. Zapracovat, zlepšit, vyladit a pak se s klidně vrať!


Saab
Ortodoxní fanoušci sice mají jiný názor a víme o případech, kdy pořádali sbírky na záchranu své značky, ale nás konec švédské automobilky až tak netrápí. Zlí jazykové tvrdí, že v posledních několika letech stavěla jen předražené Opely a nepřišla s ničím novým, jasně mluví prodejní statistiky poslední novinky. Ano, Saab zanechal v historii významný otisk, ale nám se po něm stýskat nebude. Aspoň ne po tom Saabu, který známe z poslední doby.


23.12.2011 9:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist