autoweb.cz > Audi > Audi vyvíjí blbuvzdornou nádrž pro TDI
Audi vyvíjí blbuvzdornou nádrž pro TDI
V Ingolstadtu vyvíjejí nové hrdlo nádrže. Podobně jako systém Easy Fuel od Fordu neumožní ústrojí Audi natankovat benzín do aut s naftovými motory. První jej dostanou A4, A5 a Q5 TDI modelového roku 2011, které se začnou vyrábět ještě letos.
Systém je, stejně jako u konkurence, čistě mechanický. Uvnitř hrdla se nachází několik kontaktních bodů, rozmístěných po celém obvodu. Jejich současné stlačení otevře klapku hlouběji v potrubí a umožní natankování. Načerpat palivo tak bude možné jen z pistole správného průměru. Pistole na benzín jsou tenčí než ty naftové, takže klapku neotevřou. Jak se Audi vypořádá s atypickými průměry pistolí nebo tankováním z kanystru, zpráva neuvádí. Ford problém řeší jednoduše: v kufru auta najdou řidiči nálevku, jejíž spodní číst má požadovaný průměr.Natankování benzínu do dieselového auta je jedním z nejčastějších problémů, způsobených uživatelem. K opačné chybě dochází zřídka, protože černé pistole mají větší průměr a do hrdel benzínových aut se nevejdou. Zdánlivě banální omyl při tankování může vyůstit ve velmi nákladnou opravu. Realita nebývá tak krutá, nové diesely zvládnou ujet na benzín i desítky kilometrů bez problémů. Stejně však jde přinejmenším o nepříjemný problém.
Audi se do vývoje pustilo, protože servisy v posledních letech řeší stále více špatně natankovaných aut. A protože třeba BMW už podobný systém montuje také. Příčin vzestupné tendence se můžeme jen domýšlet, ale automobilky mají vlastní teorii. Díl viny prý nese kultivovanost dnešních dieselů, které běžný řidič nedokáže odlišit od tišších benzínových motorů. U pumpy pak bezmyšlenkovitě sáhne po zelené pistoli.
autoweb.cz