Audi vylepšuje motor 1.8 TFSI

Základní přeplňovaný čtyřválec posílil a samozřejmě také snížil spotřebu a emise. Dokonce v budoucnu vyhoví i připravované normě Euro 6.

Audi zveřejnilo informace o upraveném benzínovém přeplňovaném čtyřválci 1.8 TFSI s přímým vstřikováním, který se později nastěhuje i do modelů Audi A4 a Audi TT. Prozatím se oficiálně představil pod kapotou faceliftovaného Audi A5, kde bude k dispozici v dvoudveřovém kupé. Kabriolet a čtyřdveřový Sportback mají jako základní pohonnou jednotku dvoulitr TFSI o výkonu 211 koní.

Motor 1.8 TFSI je nyní o 10 koní silnější, na přední kola Audi A5 posílá výkon 170 koní v dieselově nízkých 3800 ot./min. Kdekoli v rozmezí 1400 a 3700 ot./min. pak otáčí klikovou hřídelí silou 320 Nm. Nový motor váží 131,5 kg a je tak o 3,5 kg lehčí než předchozí jednotka. Audi zapracovalo na efektivitě, takže i přes nárůst výkonu a točivého momentu je nový motor úspornější – v Audi A5 spotřebuje v kombinaci 5,7 litru na 100 km. Přesto dokáže pohledné kupé dostat na stovku za 7,9 sekundy a rozjet ho až na 230 km/h.Asi největší zajímavostí na novém motoru je elektronicky řízený systém chlazení. Audi k tomu vydalo asi stostránkovou tiskovou zprávu, ale my si vystačíme s konstatováním, že díky „chytrému“ řízení oběhu chladící kapaliny se motor rychleji ohřívá, lépe udržuje optimální provozní teplotu a ještě díky proudění chladícího média přes výfukový systém pomáhá snižovat teplotu výfukových plynů, takže se nemusí pod zátěží obohacovat směs a tím se redukují emise.

autoweb.cz

8.8.2011 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist