Audi TT Sportback je třetí karosářskou verzí TT, míří proti Mercedesu CLA
autoweb.cz > Audi TT Sportback (2014): čtyřdveřové TT zatím jako koncept, pohání jej 400 koní
Audi TT Sportback (2014): čtyřdveřové TT zatím jako koncept, pohání jej 400 koní
Řada TT byla na trhu až dosud zastoupena dvojicí karosářských verzí Coupé a Roadster, nyní má však nakročeno k tomu, aby byla rozšířena o model Sportback, který je v tomto případě sportovně se tvářícím mixem sedanu, pětidveřového liftbacku a původního kupé. Abychom náhodou nepředbíhali, prozatím je vůz prezentován jako kupé a Audi nepochybně bude v Paříži zkoumat zájem veřejnosti, v tuto chvíli však už nepochybujeme moc o tom, že se auto dostane i do sériové výroby.
Pokud se na jeho designu mnoho nezmění, finální provedení bude mít přibližné rozměry Audi A3 sedan, přesněji řečeno délku 4,47 metru, šířku 1,89 metru, výšku pouze 1,38 metru a rozvor 2,63 metru. Abyste měli s čím srovnávat, vězte, že studie je o 29 centimetrů delší oproti nejnovějšímu TT Coupé, o 6 centimetrů širší, o 3 centimetry nižší a rozvor Sportbacku narostl o 12 centimetrů.
Tohle zvětšení téměř ve všech směrech umožnila modulární platforma MQB navržená pro motory umístěné napříč. V TT Sportback se našlo místo pro přeplňované dvoulitrové TFSI řady EA888 naladěné na 400 koní při 6400 otáčkách a 450 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2400 do 6000 ot./min.
Agregát je spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, přenášející výkon na všechna čtyři jedenadvacetipalcová kola a pneumatiky o rozměru 255/30 R21. Ty se umí do asfaltu zakousnout podle Audi natolik účinně, že auto akceleruje z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekundy. Nějaké další zajímavosti? Třeba ohromný displej vyplňující přístrojovou kapličku jako u sériového TT a zajímavě vychází podle normovaného měření také spotřeba – jen 7,0 litru na 100 km.