Audi TT Coupe (2014): představeno do nejmenších detailů

Audi TT se oficiálně představuje ve své třetí generaci, světlo světa spatřuje společně s ostřejší verzí TTS o výkonu 310 koní.

Nejnovější generace Audi TT se nyní konečně představuje oficiální cestou na atuosalonu v Ženevě. Podle očekávání stojí na koncernové platformě MQB, díky níž se hmotnost auta oproti předchůdci snížila až o 50 kg – model 2.0 TFSI váží velmi solidních 1230 kg. Nízkou hmotnost doprovází také kompaktnější rozměry, nové auto se zkrátilo o 20 mm (na výsledných 4180 mm), je také o 8 mm užší (nyní 1832 mm široké), výška zůstala nezměna (1353 mm). Zároveň však narostl rozvor o 37 mm na konečných 2505 mm.


Změny rozměrů ve výsledku vyústily ve větší zavazadlový prostor, který je o 13 litrů rozměrnější (výsledných 305 litrů). Víko kufru otevíratelné ve stylu karoserie liftback schovává ve svých útrobách vysunovací spoiler, který se uvádí do pohotovosti automaticky v rychlostech nad 120 km/h. Všechny modely budou osazeny vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu nehledě na použitou motorizaci.

Pod kapotou se nejprve usídlí trojice přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva, mezi nimi dvě výkonové verze motoru 2.0 TFSI (230 koní370 Nm, resp. 310 koní380 Nm ve verzi TTS), třetí jednotkou je turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 184 koní a točivém momentu 380 Nm. Slabší benzínový motor s manuální šestistupňovou převodovkou rozpohybuje auto na stovku za rovných 6 sekund (5,3 sekundy s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol Quattro) a vyžene jej až k elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, silnější TTS potřebuje ke sprintu na stovku jen 4,7 sekundy, s převodovkou S tronic je navíc dostupná funkce Launch Control. Naftový model zvládne na tutéž metu zrychlit za 7,2 sekundy a uhánět bude maximálkou 235 km/h.

Z příplatkové výbavy bude možné objednávat kupříkladu přední LED světla, bezpečností a asistenční systémy Audi Side Assist (hlídání mrtvého úhlu), Audi Active Line Assist (udržování v jízdním pruhu) nebo čtení dopravních značek a další, na výběr budou taktéž kola ve velikostech od 17 do 20 palců nebo sportovní sedačky s pneumaticky nastavitelným bočním vedením (ve verzi TTS v základní výbavě). Audi TTS se navíc může chlubit podvozkem sníženým o 10 mm nebo masivními brzdovými kotouči na přední nápravě o rozměru 338 mm.

Zobrazit všechny fotografie

Uvnitř se nové Audi TT na první pohled drží zavedených konvencí a minimalistického designu podrtženého unikátními detaily. Nelze si nepovšimnout umístění ovládání klimatice přímo do výdechů ventilace a přehlédnout nelze ani velký TFT displej Audi Virtual Cockpit s úhlopříčkou 12,3 palců, který vyživuje výkonný grafický procesor Nvidia Tegra 3. Nový je také volant s charakteristicky zploštělým spodním dílem, ve kterém se schovává airbag zabírající o 40 % méně prostoru. Nechybí ani audiosystém Bang & Olufsen se 12 reporoduktory, z nichž dva basové umístěné ve dveřích v noci září nastavitelným osvětlením.

4.3.2014 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist