Volkswagen Golf R Evo (2014): přes 370 koní a téměř metrák dolů po karbonové dietě
autoweb.cz > Audi > Audi A3 > Audi S3 > Audi S3 Plus: dvoulitr s 380 koňmi z VW Golf R Evo dostane také TT, S3 a Scirocco
Audi S3 Plus: dvoulitr s 380 koňmi z VW Golf R Evo dostane také TT, S3 a Scirocco
Pokud vás při čtení včerejší zprávy o chystaném speciálu Golf R Evo s dvoulitrem vyladěným na 375 koní napadlo, jak k tomu přijde koncernová dcera Audi, když je právě ona profilovaná do role sportovní značky Volkswagenu, odpověď je – zdá se – poměrně prostá. Turbodmychadlem dopovaný čtyřválec EA888 dostane také.
Tvrdí to alespoň kolegové z australského Motoringu s odvoláním se na svůj zdroj blízký německé automobilce. Jejich informátor rovněž potvrzuje, že za přepracovanou pohonnou jednotkou stojí tým konstruktérů pod vedením Friedricha Eichlera, šéfa vývoje motorů skupiny Volkswagen.
V případě Golfu Evo byl zmiňován výkon 375 koní, konfident nicméně naznačil čísla ještě o kousek vyšší. Podle něj by mělo mít nejvýkonnější čtyřválcové TFSI naladěné na 280 kW, což činí přibližně 380 koní a točivý moment dokonce až 500 newtonmetrů.
Agregát má být údajně nainstalován pod přední kapotu Audi S3 s přídomkem Plus a svými parametry i dynamikou se má zařadit do nově vytvořené mezery mezi „standardním“ modelem S3 a chystanou špičku RS3. Ta v předchozí generaci nabízela ze svého 2,5litrového přeplňovaného pětiválce 340 koní a to by znamenalo, že se nástupce s identickým, dále vyladěným motorem přehoupne přes 400 koní.
Ačkoli se nadopovaný dvoulitr objeví nejdříve pod kapotou konceptu VW Golf R Plus, mezi produkčními vozy bude z jeho výkonů těžit Audi. Prvním adeptem je právě zmiňovaná S3 Plus, která by měla být představena ještě letos, později se však čtyřválec dostane také mezi přední kola nového TT i jeho druhé karosářské verze TT Roadster. Z Volkswagenů se pak na EA888 v jeho nejostřejší podobě můžou spolehnout uvedené eRko Evo a Scirocco po mezigenerační modernizaci.
Co všechno bude na motoru nové, upřesní až tiskové zprávy, jednotka by se však měla spoléhat na identický blok, klikovou skříň i ojnice, další komponenty však budou asi jiné. Mluví se o zakázkové hlavě válců, nové řídicí jednotce, větším turbbbodmychadlu a jiném výfukovém systému. Kvůli značnému navýšení výkonu mají rapidně stoupnout také požadavky na chlazení a tudíž i design přídí inkriminovaných modelů má na tyto změny reflektovat, to však uvidíme nejdříve u Golfu na pekingském autosalonu.
zdroj: Motoring