autoweb.cz > Audi > Audi RS3 Sportback deklasuje konkurenci, výkon 400 koní ale nepřekračuje
Audi RS3 Sportback deklasuje konkurenci, výkon 400 koní ale nepřekračuje
Aby nedošlo k omylu po přečtení nadpisu článku, uváděný výkon nového ostrého hatchbacku nám samozřejmě nepřijde nízký nebo nedostatečný. To, že „nemá 400 koní“ je v návaznosti na někdejší spekulaci o tom, jaký výkon že Audi RS3 bude mít, když A3 Clubsport Quattro vyždímalo z motoru 525 koní.
Konkurenci ale Audi nechalo zcela za sebou, to když překonalo o 7 koní výkonem Mercedes-Benz A45 AMG a o rovných 47 koní BMW M135i xDrive. Pojďme tedy k detailům – Audi RS3 Sportback má pod kapotou 2,5litrový pětiválec s výkonem 367 koní a točivým momentem 465 Nm. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový stroj za 4,3 sekundy a jako maximální tempo umí 280 km/h.
Pokud stále platí, že Audi montuje chytrý diferenciál s „pravým“ quattrem pouze do modelů s podélně uloženými motory, tak u RS3 Sportback o něj zřejmě přijdeme, na druhou stranu tady je informace o novém systému spojky na zadní nápravě, který by měl umět poslat na zadní kola od padesáti do sta procent hnací síly. Zprávy také mluví o vynikajících jízdních vlastnostech v zatáčkách a kontrolovaném driftování, tak uvidíme a těšíme se.
Pohon všech kol je tedy jistotou, stejně jako to, že nebude třídveřová verze a k mání bude pouze pětidvéřový Sportback, jisté je i to, že výkon jde na všechna čtyři kola přes dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. Upraven byl podvozek, došlo ke snížen, naladění na sportovní notu a k implementaci adaptivních tlumičů, které bude možné volit jako součást výbavy.
Zmiňme, že Audi RS3 Sportback shodilo na hmotnosti, je o 55 kilogramů lehčí než předchůdce, což na první pohled nepoznáme, stejně jako skutečnost, že se opírá o modulární platformu MQB, a že brzdové disky jsou větrané a mají průměr 370 milimetrů vpředu a 310 milimetrů vzadu bez měřidla také od oka nepoznáte.
Audi RS3 Sportback přijíždí na devatenáctipalcových (matných titanových či lesklých antracitových) litých kolech a pneumatikách 235/35 respektive 255/30, nicméně o vzhledu obecně asi netřeba hovořit, lepší bude podívat se na fotky, předpokládat lze důraz na kvalitu typickou pro značku Audi a prezentaci sportovně laděných prvků a detailů.
Velký test | vydáno 29. 9. 2013
První jízda | vydáno 12. 6. 2012