autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi RS Q3 – SUV, které svět nepotřebuje
Audi RS Q3 – SUV, které svět nepotřebuje
Jednou jsem přemýšlel nad tím, jestli svět skutečně potřebuje všechny ty napodobeniny BMW X6 a spol. A teď, po představení Audi RS Q3, jsem dospěl k názoru, že rozhodně ano. Neustále nadávám nad tím, jak BMW prodává jen arogantní nesmysly jako je model X6 a kašle na původní tradiční modely.
Jenže za to můžou zákazníci a oni u Audi nic podobného nemají. Model Audi RS5 s vysokootáčkovým atmosférickým osmiválcem nikoho nezajímá, všichni chtějí namakaná zbytečná „sportovní“ SUV. Takže tu teď máme Audi RS Q3, brzy bude i Audi Q6 a Q4, možná i Q2. A díky tomu by všichni ti zákazníci BMW X6 mohli přejít zpátky k Audi (samozřejmě tu bude fungovat mocné zaklínadlo sportovnosti a pohonu všech kol quattro).
Takže třeba tyhle věci očistí zákaznickou základnu BMW, tomu klesnou prodeje frikulínských nesmyslů a znovu se začne soustředit na normální auta. Jinak, co o Audi RS Q3 víme? Vpředu má přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI o výkonu 310 koní (228 kW v jednotkách SI) v 5200 – 6700 ot./min. a točivém momentu 420 Nm v 1500 – 5200 ot./min.
Audi Q3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Stovku umí Audi RS Q3 za 5,5 sekundy a rozjede se na 250 km/h, kde ho zarazí omezovač. I díky efektivnímu automatu S-Tronic (původní označení DSG nezní totiž tolik sportovně) má spotřebu jen 8,8 litru na 100 km, ale tohle číslo bude mít s realitou asi tolik společného, co ekonomický růst s Evropskou unií.
Koukám, jaká čísla v tabulkách bych ještě v tiskové zprávě našel. Tak třeba podvozek, ten je o 25 mm níž proti standardní Q3. A ještě tu vidím údaj o velikosti kufru, ten má v základním uspořádání objem 356 litrů a po sklopení zadních sedaček až 1261 litrů. Venku je i německá cena – od podzimu 2013 se bude RS Q3 prodávat za 54 600 eur (1 365 000 korun), a to se vyplatí!