Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Audi > Audi A6 > Audi RS 6 > Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance nabízejí ještě více výkonu
Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance nabízejí ještě více výkonu
Dobré, samé dobré zprávy, minimálně pokud máte aktuálně volných pár milionů a chystáte se na koupi velmi rychlého dopravního prostředku. Oficiální zpráva říká, že „Audi zavádí nové doplňkové modelové označení „performance“, které symbolizuje ještě vyšší úroveň výkonu ve spojení s výjimečnou hospodárností.
Nové modely Audi RS 6 Avant performance* a Audi RS 7 Sportback performance* umocňují sportovní image značky. Jejich motor 4.0 TFSI s výkonem 445 kW (605 k) a točivým momentem až 750 N.m posouvá zrychlení (3,7 sekundy) téměř na úroveň supersportovních vozů. Spotřeba paliva zůstává beze změny na hodnotách 9,6 l/100 km, resp. 9,5 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 223 g/km, resp. 221 g/km. To jsou nejlepší hodnoty v tomto segmentu.“ Uf, i když je prohlášení hodně provoněné značkovou hrdostí, čísla a data mluví jasně, tohle jsou opravdu velmi rychlo stroje.
Aby také ne, když motor 4.0 TFSI nyní poskytuje nejvyšší výkon, 605 koní a maximální točivý moment 700 Nm, kdy speciální funkcí tohoto agregátu je krátkodobé zvýšení plnicího tlaku, které umožňuje řidiči přechodně využívat točivý moment až 750 Nm. Klobouk dolů, je skvělé, že se toho Audi nebojí. Oba modely RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což odpovídá zlepšení o 0,2 sekundy v porovnání s příslušným výchozím modelem RS, a také teritoriu supersportů, podíváme-li se na tom širším pohledem. Ke zrychlení z 0 na 200 km/h potřebují vozy 12,1 sekundy, tedy o 1,4 sekundy méně než výchozí modely RS. A dotřetice dynamika – maximálka se dá posunout, s dynamickým paketem dodávaným na přání ji lze zvýšit z 250 na 280 km/h, nebo dokonce na 305 km/h!
Audi samozřejmě komunikuje i ekologickou stránku věci, když říká, že „jednotka V8 Biturbo se vyznačuje sonorním zvukem a navzdory zvýšení výkonu o 33 kW (45 k) spotřebuje pouhých 9,6 l/100 km, resp. 9,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 223 g/km, resp. 221 g/km. Vrcholných hodnot výkonu a hospodárnosti bylo dosaženo na základě spojení technického know-how značky Audi a společnosti quattro GmbH. Konstrukční dovednosti a dlouholeté zkušenosti s vysokovýkonnými modely RS umožnily další optimalizaci jednotky 4.0 TFSI. Mezi realizované změny patří specifická řídicí jednotka motoru společně se zvýšením otáček a plnicího tlaku. Optimalizován byl také systém Audi cylinder on demand (COD), díky němuž pracují při částečném zatížení pouze čtyři z osmi válců.“ A k tomu nelze v zásadě už nic dodávat.
Výkon na všechny čtyři poháněná kola jde od motoru přes sériově dodávanou osmistupňovou převodovku tiptronic. Řidič má na výběr režimy D a S, nebo může řadit manuálně prostřednictvím páky voliče či pádel na sportovním multifunkčním volantu RS obšitém kůží. Trvalý pohon všech kol quattro je samozřejmostí, systém variabilně rozděluje točivý moment prostřednictvím mezinápravového diferenciálu. V základní konfiguraci je 40 % hnací síly přenášeno na přední nápravu a 60 % na zadní nápravu. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení RS adaptive air suspension s dynamickým nastavením snižuje světlou výšku modelů RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance o 20 milimetrů. Integrovaný systém adaptivního řízení tlumičů mění charakteristiku v závislosti na stavu vozovky, stylu řízení a řidičem zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jako alternativu nabízí Audi tužší sportovní podvozek RS sport suspension plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control).
Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem řízení. Řidič si může upravit funkci hlavních komponentů pomocí systému Audi drive select, do jehož působnosti spadá řízení, motor včetně zvukového projevu, převodovka tiptronic a na přání dodávaný sportovní diferenciál. Novinkou v modelech performance je speciální tlačítko na sportovním multifunkčním volantu RS obšitém kůží. Podobně jako v novém vysokovýkonném sportovním vozu Audi R8 může řidič jeho prostřednictvím aktivovat režimy auto, comfort, dynamic a individual, aniž by musel odvracet zrak od vozovky. Nové modely RS performance jsou sériově vybaveny exkluzivními 21“ koly z lehké slitiny, které mají pneumatiky rozměru 285/30 v případě modelu RS 6 Avant performance, resp. 275/30 u modelu RS 7 Sportback performance. Čtyři kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají konstrukci s vlnitými okraji, která snižuje jejich hmotnost. Na přání nabízí Audi keramické kotoučové brzdy vyztužené uhlíkovými vlákny. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stabilization Control) má režim Sport a může být v případě potřeby deaktivován.
Výsadní postavení obou nových modelů RS performance umocňují nápadné stylistické detaily. Mezi ně patří sportovně navržené nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu na přídi a výrazně tvarovaným difuzorem na zádi, leskle černá voštinová mřížka masky chladiče v typickém stylu modelů RS a rozšířené boční prahy. Exteriér ve specifickém stylu RS performance se odlišuje také logem quattro na otvoru pro přívod vzduchu a atraktivními doplňky v matném odstínu titanu. Audi nabízí na přání nový exkluzivní metalický lak v odstínu modrá Ascari. Sportovně elegantní interiér modelů RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance je sériově vybaven sportovními sedadly RS s výraznými bočními polštáři a integrovanými opěrkami hlavy.
Audi nabízí sedadla v barevné kombinaci černá a modrá se stylistickým paketem RS performance, dodávaným na přání, který zahrnuje nové čalounění kombinací Alcantara/kůže s voštinovým vzorkem a barevně sladěné kontrastní prošívání na loketních opěrkách, ovládacích prvcích a podlahových rohožích. Tuto kombinaci interiéru završují opěrky pro kolena čalouněné Alcantarou a ozdobné obložení v provedení carbon twill blue. Do tohoto sofistikovaného a exkluzivního materiálu z uhlíkových vláken jsou vetkána modrá vlákna. Přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky. Nové Audi RS 6 Avant performance stojí v Německu 117 000 eur, nové Audi RS 7 Sportback performance 121 700 eur. Oba nové modely vstoupí do předprodeje od listopadu.
První jízda | vydáno 8. 10. 2015
zdroj: Audi