Audi Allroad Shooting Brake: předzvěst příštího TT představena do nejmenších detailů
autoweb.cz > Audi > Audi rozšíří řady SUV o vlajkovou verzi Q9, menší auto než A1 smysl pro něj nemá
Audi rozšíří řady SUV o vlajkovou verzi Q9, menší auto než A1 smysl pro něj nemá
Již nějakou dobu se v souvislosti se značkou Audi tiše mluví o tom, že by mohla nabídnout vlastní alternativu Volkswagenu up! a Škody Citigo a jak se zdá, na těchto informacích skutečně něco bude. Nepřímo to potvrdil nejvyšší šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru s kolegy z britského magazínu Car.
Pokud si právě představujete, jak plníte prázdné místo ve své garáži vedle kombíku A6 Avant miniaturním modelem A0, musíme vás zklamat. Audi sice městské mini zřejmě zvažovalo anebo minimálně provedlo průzkum mezi svými zákazníky, aktuálně však z něj nic nebude. „Po takovém voze není poptávka,“ řekl Stadler.
Zásadním problémem zpochybňujícími životaschopnost projektu, který by mohl konkurovat Daimleru a jeho Smartu vězí pochopitelně v ceně. Zatímco průměrně vybavený VW up! se v Evropě prodává kolem částky 12 tisíc eur, A1 na spoustě trzích začíná na 15 tisících, což už je samo o sobě hodně blízko. Navíc Audi si stěžovat nemůže. Jeho malý hatchback se prodává více než dobře, je ale pravděpodobně, že další miniauto by na tomto úspěchu spíše parazitovalo, než jej posílilo.
To na opačném konci modelového spektra je o poznání živěji, příznivci by si ale neměli dělat velké naděje, pokud doufají ve vůz, kterému můžeme pracovně říkat Audi A9. „Rádi bychom rozšířili náš obchod s SUV. Do roku 2020 by měly naše modely Q představovat až 45 procent všech prodejů,“ přiznal Rupert Stadler.
Na přímou otázku, jestli dnes (míněno v době drsného pokutování spotřeby skrze emise CO2) není trochu pozdě na „super-SUV“ Q9, předseda představenstva řekl: „Pokud bychom takové auto stavěli, nebude tomu tak proto, že to dělá naše konkurence,“ narazil nenápadně Stadler na potvrzené BMW X7, Mercedes GL a již nabízený prodloužený Range Rover. „V případě, že dostane zelenou, bylo by nabízeno s plug-in hybridním pohonem e-tron,“ poznamenal poměrně konkrétně k technice Rupert Stadler.
Možnosti, že takový model Audi skutečně nabídne, nahrává rovněž fakt, že v rámci koncernu vzniká ohromné luxusní SUV v Crewe. Pokud by Audi a Bentley sdílely platformu i techniku, je logické, že se tím můžou dramaticky snížit náklady.
zdroj: Carmagazine, ilustrace: Cardekho