autoweb.cz > Audi > Audi R18 LMP1 oficiálně
Audi R18 LMP1 oficiálně
Po změně pravidel pro vytrvalostní závod 24h Le Mans musely stáje přepracovat své speciály. V kategorii LMP1, což je vlastně nejprestižnější a nejrychlejší třída startující v 24h Le Mans, budou používány nové motory a nastupují v platnost nová omezení.
Audi nyní představuje svůj speciál R18 LMP1, který dostal úplně nový naftový motor – podle pravidel je má objemem 3,7 l a je to šestiválec. V tiskové zprávě se to hemží názvy V6 TDI, takže počítejte s tím, že se brzy na šestiválcových Audi A6 a A7 objeví samolepky „V6 TDI – vítěz 24h Le Mans“. Nebo něco takového…
Výkon ani točivý moment Audi logicky neuvádí, stejně záleží na nastavení pro konkrétní podmínky. Hodně se toho změnilo na konstrukci vozu – ten nyní používá uzavřený kokpit (Audi od roku 1999 závodí s otevřenými vozy) a celá karoserie je vyrobena z velmi lehkých a pevných karbonových vláken. Uzavřený kokpit prý zlepší aerodynamiku a komfort řidiče. Nesmějte se, závodník vytrvalostních soutěží je rád za každý luxusní prvek výbavy, třeba za střechu.Audi se při návrhu uzavřeného prototypu inspirovalo ve vítězném Bentley z roku 2003, které také používalo uzavřený kokpit. Novinkou je například propracovaný systém vantilace a vyhřívání čelního skla, který Audi převzalo ze závodního Audi A4 DTM. Pomůže to omezit mlžení skel a opět prospěje komfortu závodníka. A pak jsou tu ty obří LED diody, které Audi vlastně testuje. Brzy se mají objevit na produkčních vozech.
Prvně Audi R18 TDI uvidíme v akci během osmihodinovky v belgickém Spa, která se jede koncem dubna 2011. Jak si nové vozy povedou, to je těžké odhadovat. Benzínová konkurence totiž bude moci nasadit jen atmosférický motor o objemu do 3,4 l nebo přeplňovaný o objemu do 2,0 l. Také není jasné, které týmy nasadí systém KERS, jenž bude letos povolen.
autoweb.cz