Audi R18 LMP1 oficiálně

Tolik obřích LED diod ještě žádné závodní tédéíčko nikdy nemělo. Ale diody přece dělají auto rychlejší. Nebo ne?

Po změně pravidel pro vytrvalostní závod 24h Le Mans musely stáje přepracovat své speciály. V kategorii LMP1, což je vlastně nejprestižnější a nejrychlejší třída startující v 24h Le Mans, budou používány nové motory a nastupují v platnost nová omezení.

Audi nyní představuje svůj speciál R18 LMP1, který dostal úplně nový naftový motor – podle pravidel je má objemem 3,7 l a je to šestiválec. V tiskové zprávě se to hemží názvy V6 TDI, takže počítejte s tím, že se brzy na šestiválcových Audi A6 a A7 objeví samolepky „V6 TDI – vítěz 24h Le Mans“. Nebo něco takového…

Výkon ani točivý moment Audi logicky neuvádí, stejně záleží na nastavení pro konkrétní podmínky. Hodně se toho změnilo na konstrukci vozu – ten nyní používá uzavřený kokpit (Audi od roku 1999 závodí s otevřenými vozy) a celá karoserie je vyrobena z velmi lehkých a pevných karbonových vláken. Uzavřený kokpit prý zlepší aerodynamiku a komfort řidiče. Nesmějte se, závodník vytrvalostních soutěží je rád za každý luxusní prvek výbavy, třeba za střechu.Audi se při návrhu uzavřeného prototypu inspirovalo ve vítězném Bentley z roku 2003, které také používalo uzavřený kokpit. Novinkou je například propracovaný systém vantilace a vyhřívání čelního skla, který Audi převzalo ze závodního Audi A4 DTM. Pomůže to omezit mlžení skel a opět prospěje komfortu závodníka. A pak jsou tu ty obří LED diody, které Audi vlastně testuje. Brzy se mají objevit na produkčních vozech.

Prvně Audi R18 TDI uvidíme v akci během osmihodinovky v belgickém Spa, která se jede koncem dubna 2011. Jak si nové vozy povedou, to je těžké odhadovat. Benzínová konkurence totiž bude moci nasadit jen atmosférický motor o objemu do 3,4 l nebo přeplňovaný o objemu do 2,0 l. Také není jasné, které týmy nasadí systém KERS, jenž bude letos povolen.

autoweb.cz

13.12.2010 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist