Audi Q7 (2015): nová generace dává zabrat pneumatikám a podvozku na Nordschleife
autoweb.cz > Audi > Audi Q7 > Audi Q7 (2015): druhá generace oficiálně odhalena, zhubla až 325 kg
Audi Q7 (2015): druhá generace oficiálně odhalena, zhubla až 325 kg
Když jsme před pár měsíci psali o připravované druhé generace modelu Q7, poněkud nevěřícně jsme přepisovali tehdy neověřenou informaci o plánovaném snížení hmotnosti až o 300 kg. Jak se zdá, Audi jsme v tomto směru hluboce podcenili.
Podle oficiální tiskové zprávy k novince se konstruktérům podařilo snížit váhu až o 325 kg a v tomto případě opravdu nesrovnáváme rozdíl mezi osmiválcem a nějakou novou čtyřválcovou verzí. Ingolstadt udává tuto úsporu pro variantu osazenou dieselovým vidlicovým šestiválcem 3.0 TDI, jejíž hmotnost spadla na 1995 kg a nejinak je na tom také benzínová 3.0 TFSI vážící 1970 kg.
O tuto radikální dietu se postaraly kupříkladu hliníkové dveře (- 24 kg), rovněž z aluminia vyrobené přední blatníky, kapota i víko kufru, zatímco rovný metrák se podobnou metodou podařilo ušetřit na podvozku.
Svůj podíl má na tom také fakt, že karoserie s koeficientem odporu vzduchu s hodnotou 0,32 je nyní o něco menší. Vůz byl zkrácen o 37 mm, je také o 15 mm štíhlejší v bocích a výška zůstala plus mínus stejná. Přesto Audi slibuje více místa nad hlavami i pro kolena ve všech třech dostupných řadách sedadel (ta prostřední je v podélném směru posuvná o 110 mm) a pro pořádek uvádíme také objem kufru, který v sedmisedadlové konfiguraci činí 295 litrů, v pětisedadlové 770 litrů a sklopením sedadel bude možné vytvořit zavazadelník o objemu až 2075 l.
Aby byl vůz ještě o něco obratnější, dostal do vínku kromě diety také systém řízení obou náprav, přičemž o natáčení zadních kol o maximálně pět stupňů se postará elektrický aktuátor. Q7 bude standardně odpružená klasickými ocelovými vinutými pružinami, za příplatek však opět bude k mání vzduchový podvozek, který umožní zvýšit světlou výšku na 235 milimetrů.
Pod kapotou nového Audi se objeví 3.0 TFSI s výkonem 333 koní a točivým momentem 440 Nm, který bude stačit na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlost 250 km/h. Průměrná spotřeba podle tabulek pak vychází na 7,7 litru na stovku. Ještě lepší čísla vykazuje diesel. S 3.0 TDI má Q7 jezdit za 5,7 litru, přičemž jeho 272 koní a 600 Nm zvládne 100 km/h za 6,3 sekundy a vůz roztáhne na 234 km/h.
V plánu je také slabší provedení 3.0 TDI s výkonem 218 koní a 500 Nm a rovněž čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 252 koní a točivým momentem 370 newtonmetrů, který Audi podle tiskové zprávy plánuje „především pro asijské trhy a USA (!)“.
Předpokládáme, že tímto seznam pohonných jednotek zdaleka nekončí a časem se objeví kupříkladu 4.2 TDI, či ostřejší benzínový model, pro tuto chvíli je však potvrzen pouze plug-in hybrid Q7 e-tron. Ten kombinuje 3.0 TDI s elektromotorem a dobíjecími akumulátory s kapacitou 17,3 kWh. Výkon soustavy činí 373 koní a 700 Nm, zatímco baterky mají stačit v čistě elektrickém režimu na 56 kilometrů. Spotřeba 1,7 litru na 100 km je pochopitelně nesmysl, čas akcelerace na stovku za rovných šest sekund či maximálka 225 km/h však nevypadají marně.
Světová výstavní premiéra Audi Q7 druhé generace je naplánovaná na lednový autosalon v Detroitu.