autoweb.cz > Audi > Audi Q3 na českém trhu: první dojmy
Audi Q3 na českém trhu: první dojmy
RS4 Avant, A6 Allroad, S7, S8, … je toho vážně dost, čím nás ingolstadtský výrobce hodlá do konce tohoto a během příštího roku překvapit, Audi odkrylo své karty už na frankfurtském autosalonu, nicméně teď je na pořadu dne nejmenší z řady luxusních SUV, Audi Q3. Kompaktní auto s rozměry malého hatchbacku a terénními ambicemi dorazilo na český trh prošpikované technologií a s výhodou, o které je třeba hovořit. Audi Q3 totiž navzdory malým rozměrům a příslušnosti k méně honosným modelům značky těží s příbuznosti s velkými limuzínami a nabízí podobnou výbavu a techniku, jako třeba vlajková loď Audi A8 nebo nejnovější manažerský sedan Audi A6.
O co jde konkrétně? Tak například navigace, to je výkřik nejmodernějšího vývoje. Nejen že prostřednictvím velké obrazovky a s spojení s Google navede na jakoukoli trasu, ale využívá nový systém, který informuje o aktuální dopravní situaci – pouze s dvouminutovým zpožděním! Data pocházejí ze sítě mobilních operátorů a výsledkem je vizualizace pokrytá plochami v různých barvách deklarujících dané stupně provozu. Placená služba je k dispozici zatím v Německu, u nás se jí ale také určitě s odstupem času dočkáme.
To co tady máme už teď je Audi s typickou přední maskou single frame, která prošla, stejně jako třeba u nového velkého kombi, lehkými designovými úpravami (registrujte zkosené horní rohy), s výraznými bočními prolisy, světlou výškou sedmnáct centimetrů a dostatečnými nájezdovými úhly.
Audi Q3 je 4,39 metru dlouhé, 1,83 metru široké a do výšky naměříte 1,59 metru. Kufr nabízí v základní konfiguraci sedaček 460 litru, sklopením asymetricky dělených opěradel se kapacita zvýší na až na 1365 litru.Převodovky, to je otázka související s výběrem motorizace, záleží na tom, zda preferujete benzín nebo naftu. K dispozici je přímo řazený šestikvalt i sedmistupňový automat, existuje možnost volit auto s pohonem všech kol nebo předokolku.
Na trh přichází Audi Q3 se třemi motory, dvěma zážehovými TFSI a jedním turbodieselem. Všechny pohonné jednotky mají objem dva litry, benzínový agregát 2.0 TFSI je naladěn na 170 koní a 280 Nm (v základu stojí 802 000 Kč) a na 211 koní a 300 Nm v silnější verzi (za kterou necháte u prodejce 894 900 Kč).
Turbodiesel 2.0 TDI nabízí výkon 177 koní a točivý moment 380 Nm (869 900 Kč je částka, na které se bude stavět objednávka).
Až se Qudi Q3 etabluje na trhu, dorazí také benzínový pětiválec s turbem a výkonem 300 koní a dvoulitrové turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 140 koní.Podrobné hodnocení bude následovat až po velkém testu, který nás čeká za pár týdnů, nicméně krátké resumé po testovacích jízdách na národní prezentaci máme v záloze už teď – Audi Q3 vypadá ve skutečnosti ještě lépe než na fotkách. Velice snadno, až s nečekanou lehkostí se řídí. I přes kompaktní rozměry odkazující na Audi A1 nepůsobí kabina stísněným dojem. Spotřeba je úchvatná a kultivovanost motoru 2.0 TDI také. Co do vzhledu je Audi Q3 elegantní a líbivé, aplikace prvků a znaků velkých aut na malé SUV se opravdu povedla.
Autoweb.cz