Audi přijme malé Porsche za své

Ingolstadt rozhodl, že nabídne roadster také pod svou značkou, Volkaswagen je na palubě už dávno. Těšte se na dieselové i benzínové čtyřválce a motor z TT RS.

Porsche nedávno získalo v rámci skupiny Volkswagen pozici vývojáře platforem všech sportovních modelů. U Audi však váhali s adopcí chystaného malého roadsteru Porsche. Ten se objeví v nabídce za dva až tři roky jako ještě levnější sourozenec Boxsteru. Představenstva VolkswagenuAudi posvětila připojení obou značek k projektu, což ušetří náklady a umožní zaplatit náročný vývoj sofistikovaného šasi. Jednotlivé modely se budou lišit karoseiemi i motory.

Se schválením nejdéle otálelo Audi, které si dlouho pohrávalo s myšlenkou postavit menší alternativu k R8 ve vlastních dílnách. Model podle plánů Porsche by totiž mohl konkurovat TT. Nakonec se však Němci dohodli a z malého roadsteru se stane Audi R4. Design bude kopírovat linie studie E-Tron Spyder a za sedadly se usadí několik nových motorů s výkony od dvou set koní výš. Kromě přeplňovaných benzínových čtyřválců nejspíš uvidíme také dvoulitrový diesel s dvěma stovkami koní. Audi zatím takový motor nemá, ale to se změní už příští rok s příchodem třetí generace A3. Nejsilnější varianta roadsteru dostane pětiválec z TT RS s 350 koni. Model na trhu zaujme místo, které před lety okupovalo BMW Z3, ceny budou začínat kolem tři čtvrtě milionu korun.Volkswagen chystá konzervativní tvary přesně v duchu svého současného designového smýšlení. Jeho verze auta bude tou nejúspornější. Pod kapotu dostane především malé přeplňované motory, buď jednotky 1.4 TSI nebo jejich nástupci (1.6 TSI). Možná se dočkáme také menšího dieselu. Největším soupeřem Volkswagenu má být Mazda MX-5, těšit se můžeme na ceny pod sedm set tisíc korun.

Paradoxně nejméně víme o plánech Porsche. Příští 911 se představí už letos a má být lehčí (přestože ne menší) než současný model a třetí Boxster dorazí příští rok. Bude větší než dosud, jenže místa mezi ním a vlajkovou lodí značky není nazbyt. O kolik přesně může Boxster vyrůst a kolik místa se pod ním uvolní uvidíme, nicméně nový základní model bude skutečně malé auto po vzoru starého 914.Porsche z marketingových důvodů operuje úplně jiným historickým odkazem. Mluví o modelu 550 Spyder, legendárním stroji, který stál na počátku dlouhé a úspěšné kariéry značky v motorsportu. Nový malý roadster dostane čtyřválcový boxer o objemu dvou litrů, na němž Porsche právě pracuje. Díky přeplňování pošle motor na zadní kola až 380 koňských sil, což je výkon v teritoriu současné 911. V nabídce se přirozeně objeví i řada levnějších a slabších variant. Jejich ceny by měly začínat pod milionem.

autoweb.cz

2.6.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist