autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Audi představuje A3 Cabriolet
Audi představuje A3 Cabriolet
Nejprve selským rozumem. Audi A3 Cabriolet nebude (zřejmě) nic jiného než řada A3 se skládací střechou, plus vším dalším, co automobilka k á-trojkové modelové linii nabízí. Každopádně za tou mnohotvárností lze asi hledat širokou nabídku pohonných jednotek, převodovek, barev karoserie…
Čtyřmístný vůz (prý) zaujme podle výrobce na první pohled svými ladnými liniemi a plátěnou střechou. Ok, auto nevypadá špatně a podle fotek nemá „za krkem“ žádný velký hrb tak, jako je tomu obvykle u aut s pevnou skládací střechou, tady má plátno jasně navrch.
„První zákazníci v České republice mohou naši atraktivní novinku objednávat v podzimních měsících. Základní cena verze s motorem 1.4 TFSI s výkonem 103 kW a pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand v Německu je 31 700 eur, pro český trh budou ceny zveřejněny zanedlouho,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika. Rychlou prací s kalkulačkou při pohledu na kurzovní lístek to máme bratru nějakých 824 000 Kč. Ale na oficiální českou cenu si musíme počkat, tohle je zatím spekulace.
Co tedy víme? Třeba to, že je nové Audi A3 Cabriolet v porovnání se svým předchůdcem o poznání větší. Karoserie se prodloužila ze 4,24 na 4,42 metru, rozvor je 2,60 metru místo 2,58 metru a šířka byla zvětšena z 1,77 na 1,79 metru. Jediný rozměr, kde Audi A3 Cabriolet ztratilo, je výška, ta klesla o 15 milimetrů na 1,41 metru, což by se mělo pozitivně projevit na stabilitě a těžišti. Větší je zavazadlový prostor a ano, to je i u kabrioletu důležitý údaj, neboť je velký rozdíl, zda do auta naložíte golfový bag anebo třeba jen peněženku jako v případě Maserati GranCabrio. Kapacita zavazadelníku je 287 litrů. Velká jsou i kola, ta mají v průměru až devatenáct palců.
Příď je vyvedena v typickém designu moderních Audi a na přídi najdeme charakteristickou masku chladiče Singleframe. Po obou stranách mřížky pak pracují nízké světlomety, Audi nabízí na přání lampy s technologií LED s plynulou regulací dosahu světla.
Pojďme na druhou stranu vozu, tedy k zádi. Nové Audi A3 Cabriolet má měkkou plátěnou skládací střechu s lehkým kinematickým mechanismem vyrobeným z hořčíku a oceli. Jak rychle pracuje skládací mechanismus? Střecha se na elektrohydraulicky otevře nebo zavře za necelých 18 sekund, a to dokonce i za jízdy rychlostí až 50 km/h. U otevřeného vozu je střecha – složená ze třech vrstev – uložená ve schránce a prakticky neubírá zavazadlovému prostoru na objemu. Střecha má skleněné zadní okno a sériově se dodává v černé barvě, alternativou pak může být plně automatická akustická střecha, což znamená, že jde o kryt se silnější vnitřní pěnovou vrstvou, která ještě více snižuje hladinu vnitřního hluku.
Karoserie? Zákazníci mají na výběr 16 různých barev karoserie a konstrukce je o 50 kilogramů lehčí než měl předchozí model, navzdory větším rozměrům. Pohotovostní hmotnost vstupní verze je 1365 kilogramů. Pči pohledu o kabiny je zde přístrojová deska, štíhlá a nízká, její čelní stěna je mírně zakřivená a středová konzola je natočena směrem k řidiči. Velké kruhové otvory ventilační soustavy v designu trysky, ovládací panel klimatizace a ozdobné obložení jsou ve 3D designu.
Výbavové linie nesou názvy Attraction, Ambition a Ambiente, přičemž na českém trhu budou dostupné první dvě z uvedených. Sportovní paket S line pro linii Ambition pokryje interiér černou barvou, zákazníci mohou vybírat z tkaniny, kůže nebo kombinace kůže a Alcantary.
Audi R8 V10 Plus na Paul Ricard
A na závěr pohled pod kapotu, jsou zde tři nově vyvinuté motory, dva benzínové agregáty TFSI s výkonem 140 k a 180 koní (s objemem 1,4, resp. 1,8 litru) a zkrátka nepřijdou ani milovníci nafty, vznětová jednotka 2.0 TDI nabízí nejvyšší výkon 163 koní. Zdá se vám nabídka pohonných jednotek malá? Tak dobrá zpráva zní, že další motory budou následovat a to turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 110 koní, až třeba také 2.0 TFSI s výkonem 300 koní, podíváme-li se na pomyslný druhý konec spektra. Motor 1.8 TFSI bude při uvedení na trh nabízen se sedmistupňovou převodovkou S tronic, čtyřválce 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou a později nabídku rozšíří pohon také všech kol quattro.