autoweb.cz > Audi > Audi A8 také dostane čtyřválec
Audi A8 také dostane čtyřválec
Není to tak dávno, co jsme se v redakci rozplývali nad vynikajícími sametovými osmiválci pod kapotou Audi A8. Ať už se jednalo o Audi A8 4.2 FSI s možná trochu nevýrazným, ale velmi kultivovaným benzínovým motorem, nebo dieselové Audi A8 4.2 TDI s mamutí silou, pokaždé v nás zanechalo dojem, že prostě menší motor než osmiválec nemá v důstojné limuzíně co dělat.
No dobře, i se šestiválcem by se člověk dokázal smířit. Třeba BMW 740d s dvakrát přeplňovaným dieselem nebo Audi A8 3.0 TDI by ještě mohly být akceptovatelnými vozy, pokud jsou pro majitele ceny a provozní náklady přece jen trochu podstatnými záležitostmi.Ale čtyřválec? Je to vůbec přijatelné? Jen si to představte: Audi A8 2.0 TDI… Jenže ono by to nakonec nemuselo s jízdními výkony být tak katastrofální. Chystaný čtyřválec je totiž naštěstí benzínový a má být spojen s elektromotory. Ano, bude to hybrid a celkový součet výkonů by mohl dát číslo kolem 250 koní.
Počítá se s motorem 2.0 TFSI, který sám o sobě umí produkovat přes 200 koní. Elektromotor mezi převodovkou a motorem by pak spalovací jednotce vypomáhal při akceleraci. Stejně funguje třeba Mercedes-Benz S 400 Hybrid, i když ten se pořád spoléhá na šestiválec.Čtyřválcové Audi A8 by mělo pohodlně vyhovět nejpřísnějším emisním limitům v USA, kde ho chce automobilka od roku 2012 prodávat. Dočkáme se ale určitě i v Evropě, protože normovaná spotřeba se dostane hluboko pod 10 litrů na 100 km a to někteří zákazníci v zemích, kde se platí daně podle emisí, určitě ocení.
Jenže znáte to, není nad sílu, zvuk a kultivovanost víceválcové jednotky. Stejně, kde jsou ty časy, když byly atmosférické dvanáctiválce samozřejmostí v nabídce luxusních limuzín a vidlicové osmiválce naprostým základem?
autoweb.cz