Audi A8 3,2 FSI

Nový motor bude v základní verzi spojený s variabilní převodovkou, se kterou se dostane na 100 km/h za 7,7 s.

 

Po premiéře v A3 a A6 se vidlicový šestiválec 3,2 l s přímým vstřikováním objeví v létě tohoto roku i v řadě A8.

V základní verzi bude spojený s variabilní převodovkou multitronic s možností sekvenčního řazení sedmi přednastavených stupňů a pohonem předních kol.

Nový šestiválec doplní v nabídce stávající klasický třilitr, jehož výkon překonává o 40 koní. S výkonem 260 koní a točivým momentem 330 Nm zrychlí A8 na stovku za 7,7 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti omezené na 250 km/h.

V nabídce bude i verze quattro s pohonem všech kol a šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Motor 3,2 FSI je zajímavý common-railovým rozvodem paliva, který si zákazníci doposud spojují pouze s turbodiesely, ale i rekordním kompresním poměrem 12,5:1, zaručujícím vyšší účinnost. Audi udává kombinovanou spotřebu 9,8 litrů na sto kilometrů.

Rozestup mezi řadami válců je 90 stupňů, celý motor váží 169,5 kilogramů.

Na německém trhu se již přijímají objednávky na nový model v základní ceně v přepočtu 1 890 000 korun. To je méně než česká cena startovní verze A8 3,0 a lze očekávat, že na našem trhu bude cena A8 s motorem 3,2 FSI o několik set tisíc korun vyšší.

S novou šestiválcovou verzí se do řady A8 poprvé dostává i další technologická novinka, tentokrát v podobě xenonových světlometů kombinovaných s adaptivním natáčením o 15 stupňů. Natáčení se aktivuje při větším pohybu volantem nebo při aktivaci blinkrů v rychlostech do 70 km/h.

redakce autoweb.cz

26.4.2005 12:00
Více o tématu: AudiAudi A8výkon motoru

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist