autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Audi A8 3,2 FSI
Audi A8 3,2 FSI
Po premiéře v A3 a A6 se vidlicový šestiválec 3,2 l s přímým vstřikováním objeví v létě tohoto roku i v řadě A8.
V základní verzi bude spojený s variabilní převodovkou multitronic s možností sekvenčního řazení sedmi přednastavených stupňů a pohonem předních kol.
Nový šestiválec doplní v nabídce stávající klasický třilitr, jehož výkon překonává o 40 koní. S výkonem 260 koní a točivým momentem 330 Nm zrychlí A8 na stovku za 7,7 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti omezené na 250 km/h.
V nabídce bude i verze quattro s pohonem všech kol a šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.
Motor 3,2 FSI je zajímavý common-railovým rozvodem paliva, který si zákazníci doposud spojují pouze s turbodiesely, ale i rekordním kompresním poměrem 12,5:1, zaručujícím vyšší účinnost. Audi udává kombinovanou spotřebu 9,8 litrů na sto kilometrů.
Rozestup mezi řadami válců je 90 stupňů, celý motor váží 169,5 kilogramů.
Na německém trhu se již přijímají objednávky na nový model v základní ceně v přepočtu 1 890 000 korun. To je méně než česká cena startovní verze A8 3,0 a lze očekávat, že na našem trhu bude cena A8 s motorem 3,2 FSI o několik set tisíc korun vyšší.
S novou šestiválcovou verzí se do řady A8 poprvé dostává i další technologická novinka, tentokrát v podobě xenonových světlometů kombinovaných s adaptivním natáčením o 15 stupňů. Natáčení se aktivuje při větším pohybu volantem nebo při aktivaci blinkrů v rychlostech do 70 km/h.
redakce autoweb.cz