autoweb.cz > Audi > Audi A7 Sportback – první dojmy
Audi A7 Sportback – první dojmy
Audi A7 Sportback rozšiřuje nabídku modelů, které se trochu vymykají běžnému chápání aut a dělení na sedan/kombík/kupé. Stejně jako na menší Audi A5 Sportback i větší model A7 přechází k designově zajímavě řešenému pojetí, které napovídá spíše dynamický a „sportovní“ zážitek.
Na zákazníky to zřejmě funguje, jak dokazuje Mercedes-Benz CLS, který s tím začal. Nové Audi A7 se ale nebojí vedle CLS postavit i třeba tradičnímu kupé BMW řady 6.
Pod povrchem najdete spoustu podobností s Audi A8, čehož si všimnete hned v interiéru. I když má Audi A7 Sportback několik drobných odlišností, základ je v zásadě stejný, ale to se nedá brát negativně. Uvnitř se cítíte skutečně dobře.Na prezentaci byla k dispozici samá tédéíčka, ale jen jedno auto s benzínovým motorem 3.0 TFSI, které nám hned sebrali vtíravější kolegové. Zbylo na nás tedy Audi A7 3.0 TDI s šestiválcem o výkonu 245 koní a točivém momentu 500 Nm, který je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.
Zkoušený exemplář byl také vybaven pohonem všech kol quattro, který si model A7 vypůjčil s ostrého modelu Audi RS5. Zadní samosvorný diferenciál je tak úplně nový a systém nyní upřednostňuje zadní nápravu, kam v normálních podmínkách posílá 60 % výkonu. Počítač si ale přenos síly neustále hlídá a vybírá nejideálnější poměr od 70:30 ve prospěch přední nápravy po 15:85 ve prospěch zadní.
Audi A7 velká fotogalerie
První, čeho si po rozjezdu všimnete, je naprosto sametové a přesné řazení převodovky, ať už jedete v komfortním, automatickém nebo dynamickém režimu. Další chvályhodnou záležitostí je opravdu vysoká míra kultivovanosti a pohodlí, která se vyrovná limuzíně Audi A8. Motor je skvěle utlumen a v cestovních rychlostech o něm vůbec nevíte. Diesel se začne projevovat hlasitě až za 4500 ot./min., tedy v situaci, ve které se budete necházet jen výjimečně.Měli jsme možnost se projet po nejrůznějších silnicích, i po těch hodně rozbitých. Překvapilo nás, že v komfortním režimu auto pohlcuje nerovnosti skutečně dobře a ani v tom dynamickém se nedá říci, že by se nějak otřásalo a nevědělo si s „tradiční českou okreskou“ rady. Zvláštní je, že čím rychleji jedete, tím lépe auto v dynamickém režimu funguje.
Samozřejmě nemůžete očekávat sportovní projev, spíše takový ten uspokojivý pocit, že auto dělá to, co dělat má. Ale zákazníci Audi to budou za „sportovní“ považovat, takže vlastně automobilka splnila svůj cíl. Můj první dojem je takový, že se mi s autem jezdí mnohem lépe než s limuzínou Audi A8 (Audi A7 je prostě mrštnější), ale celek není tak rozklepaný a nervózní jako menší Audi A5 Sportback.
Ceny a výbavy
Automobilka se chlubí, že nastavila ceny pod úrovní konkurence. Když si dorovnáte výbavy, asi to bude pravda. Podle oficiálního ceníku stojí základní model Audi A7 2.8 FSI s šestiválcem 2,8 l o výkonu 204 koní 1 363 000 korun. Diesel 3.0 TDI o stejném výkonu ještě v ceníku není, ale silnější se nabízí za 1 534 700 korun. Na vrcholu stojí zatím kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 300 koní a točivým momentem 440 Nm, který začíná u 1 549 800 korun.Audi A7 přebírá zajímavosti z limuzíny A8 v podobě inteligentní navigace, která posílá data převodovce, tempomatu a světlům, takže auto se připraví na průjezd zatáčkou nebo na zpomalování. Prý to zvyšuje bezpečnost, uživatelský komfort a snižuje spotřebu. Věřit se tomu dá a snad to i funguje. Zajímavostí je také skutečnost, že Audi zavedlo do systému MMI češtinu. A to nejen graficky, ale i do funkce hlasového ovládání, který prý bude rozumět českým příkazům. Podle Audi to ještě nikdo z prémiového segmentu na našem trhu nemá.
První dojem
Vypadá to, že se Audi trefilo přesně tam, kam chtělo. Pokud je tedy na vás velká limuzína A8 trochu moc nudná a připadáte si v ní moc staří, tohle auto by vás mohlo oslovit. O prvotřídní kultivovanost a komfort byste totiž podle všeho přijít neměli a při rychlejší jízdě se budete za volantem Audi A7 cítit lépe. Teď už jen musíme čekat, jestli Audi pod kapotu A7 pošle i ten fantastický dieselový osmiválec…
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2969 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 180 / 245 v 4000 - 4500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 500 v 1400 - 3250 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 132,8 |
0-100 km/h (s) | 6,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 / 5,3 / 6,0 |
Objem nádrže (l) | 75 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4969 |
Šířka (mm) | 1911 |
Výška (mm) | 1420 |
Rozvor náprav (mm) | 2914 |
Provozní hmotnost (kg) | 1845 |
Celková hmotnost (kg) | 2335 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 363 000 Kč |
Základní cena test. verze | 1 534 700 Kč |