Audi A6 Avant: dvě turba a otevírání kufru nohou

Kombi varianta nového Audi A6 přichází s posílenou verzí turbodieselu 3.0 TDI a neobvyklým způsobem otevírání výklopné zádi...

Přesně jak se dalo čekat, Audi odhalilo praktičtější verzi nového Audi A6. Kombík bude k dispozici ještě během letošního léta a nabídne nejen prostor, ale také patřičný styl – vždyť se na něj podívejte. Audi se v poslední době daří stavět opravdu pěkná auta, což se o některých jeho soupeřích tak úplně říci nedá.Audi A6 Avant je ovšem nejen hezký, je také obdivuhodně lehký. Ve srovnání s předchozím modelem je průměrně lehčí o 30 kilogramů a některé motorizace jsou dokonce lehčí až o 70 kg. Například základní dvoulitrový turbodiesel A6 2.0 TDI Avant má pohotovostní hmotnost jenom 1640 kg. Je příjemné vidět, že se Audi snaží jít proti trendu posledních let, kdy prémiová auta na hmotnosti rapidně přibývala.Za lehkou konstrukcí je především kompozitně poskládané karoserie, která je až z jedné pětiny hliníková a v důležitých oblastech zaměstnává vysokopevnostní ocel. Přitom se zároveň celé auto mírně zvětšilo, rozvor narostl o zhruba 7 cm na 2,91 metru a celková délka je 4,93 metru. Uvnitř by tedy mělo být více místa pro cestující a zvětšil se i zavazadlový prostor, o který jde u kombíků především. V základním uspořádání má 565 litrů a když sklopíte sedačky, vznikne jeskyně o objemu 1680 litrů. To je sice lepší, než v případě nového pětkového BMW Touring, ale pořád to nemá na momentálního objemového krále třidy, Mercedes třídy E, který má o celých 300 (!) litrů prostoru více.V nabídce motorů pro Audi A6 Avant najdete čtyři diesely a dva benzínové motory, plus čtveřici různých převodovek. Nabídku začíná čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel s výkonem 177 koní, dalším motorem je 3.0 TDI V6, laděný na výkony 204, 245 a 313 koní. Ten poslední už zaměstnává dvě turbodmychadla a dokáže kombík rozjet na stovku pod šest sekund.Pokud máte raději benzín, jsou k dispozici motory 2.8 FSI (204 koně) a 3.0 TFSI s kompresorem (300 koní). Základní převodovkou je šestistupňový manuál, k duspozici je ale také sedmistupňová dvojspojková převodovka S-Tronic a pokud by se vám z nějakého záhadného důvodu nelíbila ani jedna, k některým motorům můžete mít převodovku CVT s plynule měnitelným převodem. Nejsilnější turbodiesel pak potřebuje bytelnější skříň a tak využívá služeb klasického automatu Tiptronic s měničem točivého momentu, který má osm převodových stupňů.Chcete nějakou vychytávku? Co třeba tohle: v seznamu příplatkové výbavy nechybí automatické otevírání zadních dveří, které reaguje na předem určený pohybový vzorec za vozem. Že nevíte, co to má znamenat? No, řekněme to takhle – přicházíte k autu, plnou náruč rozloženého obývacího pokoje slovutné švédské nábytkárny a chytrý klíč od auta máte v kapse. Místo pokládání a lovení teď stačí přijít za auto udělat kolenem ten správný naučený pohyb. Audi A6 Avant zkontroluje, máte-li u sebe klíč, a následně vám záď otevře.

Audi A6 velká fotogalerie

Audi A6 fotogalerie

Jenom doufáme, že se kvůli tomu nebudeme muset učit stepovat jak Jirka Korn.

autoweb.cz

19.5.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist