autoweb.cz > Audi > Audi A6 > Audi A6 Allroad 3.0 TFSI (2012)
Audi A6 Allroad 3.0 TFSI (2012)
Dynamika 9
Chování na silnici 8
Provozní náklady 5
Praktičnost 9
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8
RADOSTI
Povedený zvuk; velmi příjemný a útulný interiér; komfortní interiér
STAROSTI
Z pohledu dieselů vyšší spotřeba; hmotnost
Když jsem poprvé uviděl znáček na zádi, který naznačoval benzínový motor pod kapotou, trochu jsem se zarazil. Benzín? V Audi? Takovou kombinaci jsem na silnicích vyjma Audi R8 už dlouho nepotkal. Dokáže mě benzínový šestiválec v luxusním křižníku zviklat na svou stranu?Už po nastartování si získává mé značné sympatie. Motor si uštěkne jako rozzuřený dobrman, jen aby se pár vteřin poté ustálil na tichém volnoběhu. Je zcela prostý jakýchkoli vibrací, nastartovaný motor prozrazuje jen otáčkoměr a ševelení v dáli. A jakkoli jsou naftové motory německého výrobce kultivované, tomuhle se vyrovnat nemůžou.
Nerad bych ale vystřílel většinu trumfů zážehového třílitru hned na začátku, takže se pojďme podívat, co je vlastně Audi A6 Allroad zač. Abyste byli v obraze, tak si pro začátek překlikněte na test Audi A6 Avant 3.0TDI. Máte? Terénní verze Allroad se odlišuje plastovými boky (v našem případě v barvě karoserie), které vpředu i vzadu doplňují další ochranné plochy, tentokrát ve stříbrném odstínu. Jiná je i přední maska, jejíž žebrování je u Allroadu vyvedeno svisle a navíc v chromovaném provedení.
Luxusní pojetí pokračuje i v interiéru, tady už se ale hraje na stejnou notu, jako u silniční verze. Chcete dřevo? Máte ho mít. Hliník? Samozřejmě. Zpracování je na prvotřídní úrovni, což se u auta s cenovkou přes dva miliony tak nějak očekává.
Perfektní zpracování a kvalitní materiály. Čekal snad někdo u Audi něco jiného?Útulným interiérem to ale nekončí, je tu spousta zajímavých hraček, které vám usnadní život za volantem. Po vzoru Audi A8 využívá A6 systém MMI Touch, díky kterému už nemusíte ztrácet pozornost (a čas) hledáním správných písmenek na displeji. Na malém touchpadu píšete znaky, které vám pro jistotu auto zopakuje. Geniální, jednoduché. Napsat adresu je otázka pár tahů prstem a je to o dost spolehlivější než hlasové ovládání.
To už ale určitě víte, třeba zrovna z testu Audi A6. Takže je tu něco úplně nového? Pochopitelně, na obrazovce můžete sledovat v jakém náklonu se právě pohybujete, což může přijít vhod v terénu. Další výhodou Allroadu je i fakt, že pneumatický adaptivní podvozek je tu standardem.
Audi A6 velká fotogalerie
Ten je automaticky regulovaný podle rychlosti jízdy, ale zároveň mu můžete napovědět. A pokud to bude dávat smysl, auto se tím bude řídit. Pro jízdu mimo asfalt tu máme režim Allroad, při kterém se auto přizvedne o 35 mm a kdyby ani to nestačilo, můžete ještě o centimetr přidat. Stačí to? Na rozbitou polňačku, po které před chvílí projel traktor, je to zcela bez problémů.Nejpříjemnější překvapení zažijete na silnici. Obzvlášť na nějaké hodně rozbité, což je vlastně každá mezi Aší a hranicemi se Slovenskem. Pneumatický podvozek prostě funguje, a ano, odbudeme si i klišé o létajícím koberci. Nevím, jestli je to tím, že je podvozek celkově měkčeji naladěný, ve výsledku je prostě jedno přes jak velký výmol jste právě přejeli.
Podvozek to pobere s ohromným klidem, auto se ani nezavlní a pokračuje dál v daném směru. Opravdu svižnému svezení překáží jen vyšší hmotnost, kterou se více či méně úspěšně maskuje pohon všech kol Quattro.
Tohle vám diesel nedá! S každým odřazením si dvojice výfuku krásně “uprdne”.
Kompresorem přeplňovaný šestiválec má totiž síly na rozdávání. I když se pyšní výkonem 310 koní při 5500 ot./min a maximální točivý moment 440 Nm máte pod pravým kotníkem v rozmezí 2900 – 4000 ot./min, je to spíše zvuk, který jej výrazněji odlišuje od naftového kolegy.
Neberte mě zle, benzínový šestiválec je brilantní, má lineární zátah, díky kterému můžete ručičku otáčkoměru prohnat do výšin, které jsou dieselům zapovězeny, ale z hlediska výkonů nejde o takový rozdíl, jaký by vyvážil nadstandardní apetit oproti 3.0 TDI.
Pokud budete jezdit s citem a mimo město, lze jezdit okolo 9 litrů na sto. Ale to bude v takovém autě rouhání, pokud pojedete adekvátně tomu, co máte pod kapotou, bude vám palubní počítač ukazovat něco v rozmezí 12-14 l/100km. A to jsme se ještě nedostali k tomu, že je benzínová verze oproti naftové dražší o 11 500 Kč.Audi A6 není z levného kraje, to ostatně Audi nikdy nebylo při své prémiovosti nikdy. Vůbec nejlevněji pořídíte Allroad za 1 431 400 Kč s 3.0 TDI pod kapotou. Je ale potřeba vzít v potaz, že jde o cenu základní, která vzroste o věci, které prostě potřebujete. V našem testovacím byla na palubě příplatková výbava za necelý milion, takže s nějakou rezervou prostě musíte počítat.
Verdikt
Pořád jde o Audi A6 Avant, což znamená, že máte ohromný kufr, spoustu místa uvnitř a nízkou karoserii ve srovnání s SUV. Allroad jde díky zvýšenému podvozku v otázce komfortu o stupínek dál. Pokud chcete tu úplně nekomfortnější Audi A6, sáhněte po Allroadu, s měkčím podvozkem jde o dokonalou kombinaci.
Nejspíš si ale pod kapotu pořídíte třílitrový diesel, což je i to, co bych vám doporučil. Kompresorem přeplňovaný třílitr je sice famózní, kultivovaný a má krásný zvuk, ale pro mne za příplatek už v rámci koupě, který se s každou natankovanou nádrží prohloubí, nestojí.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | zážehový šestiválec |
Palivo | benzín |
Plnění | kompresor |
Zdvihový objem (cm3) | 2995 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková automatická S Tronic |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 228 Kw / 310 k v 5500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 440 Nm v 2900 - 4000 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 5,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 11,7 / 7,1 / 8,9 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4940 |
Šířka (mm) | 2084 |
Výška (mm) | 1452 / 1512 (snížený / zvýšený) |
Provozní hmotnost (kg) | 1930 |
Celková hmotnost (kg) | 2505 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2500 |
Zavazadlový prostor (l) | 565 l / 1680 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 503 100 Kč |
Cena testovaného vozu | 2 405 248 Kč |