autoweb.cz > Audi > Audi A5 > Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Audi A5 Sportback rozšiřuje nabídku karosářských variant řady A5 na tři. K dispozici je oblíbené kupé, povedený kabriolet a nyní čtyřdveřový „sportback“, který se pokouší o to samé, s čím se prosadil Mercedes-Benz CLS. Dynamické tvary kupé skloubené s praktičností čtyřdveřové karoserie.
Jak to vypadá
Tvary Audi A5 Sportback navrhl Walter de Silva a nutno říci, že se povedly. Podle mého názoru se jedná o nejhezčí Audi ze současné modelové řady. A to prosím počítám i supersport Audi R8…
Interiér je převzatý z Audi A4, ale na tom není vůbec nič špatného. Sice se tu musíte ve změti tlačítek chvíli hledat, ale stačí pár hodin a už si začnete zvykat. Najít ideální pozici za volantem nedá moc práce a příplatková sportovní sedadla jsou položkou, kterou rozhodně na seznamu příplatkové výbavy zaškrtněte.
Co je pod kapotou?
Testovaný exemplář dorazil s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem 2.0 TFSI o výkonu 211 koní, který byl spojen se sedmistupňovou převodovkou S-Tronic. Jedná se sice o dvouspojkové DSG, ale u Audi zřejmě usoudili, že je trapné, aby se jmenovala stejně jako ve Volkswagenech, Škodovkách a Seatech…
Pohon všech kol quattro je volitelný prvek výbavy a nad jeho smyslem, zvláště u tohoto motoru, stále visí otazník. K tomu se ale dostaneme.
Jak to jezdí?
Automat a malý čtyřválec jsou dobrou kombinací, pokud tvoří většinu vašich cest příměstský provoz. Převodovka řadí rychle, přesně a docela předvídatelně. Dvoulitrový motor má přitom dost síly na předjíždění a pohotovou akceleraci z místa.
Zatlačte ale na pilu a začnou se projevovat zvláštnosti. Podvozek sice zvládne nástrahy českých okresek překvapivě dobře, ale řízení vám při rychlejší jízdě moc nepomůže. Elektrický posilovač je velmi divně nakalibrovaný a pokaždé se chová jinak. Jednou je buď příliš lehký, jindy zas příliš tuhý. Tato nekonzistentnost a nepředvídatelnost odporu v řízení vás začne brzy štvát a pokazí vám radost z každé zatáčkovité pasáže.
Audi A5 velká fotogalerie
Převodovka DSG, ehm… S-Tronic také začne při rychlejším tempu zmatkovat, a buď vůbec nepodřadí, nebo motor zbytečně vytáčí a trvá jí dlouho, než pochopí, co po ní chcete. Překvapuje mne také absence tlačítek na volantu, kterými byste mohli převodovce pomoci. Vždyť tohle je přeci sportovní Audi…
Další zvláštností je „rychlost“, s jakou převodovka reaguje na vaše povely voličem. Podřazuje rychle s efektním a účinným meziplynem, ale řazení vyšších rychlostí jí evidentně nebaví. Zatáhněte za páku a nic. Nic, nic, nic… Až po sekundu dvě dlouhé prodlevě změní převodovka rychlost.
Pohon všech kol je určitě prima na sněhu a zledovatělé silnici, ale mechanické přilnavosti má Audi A5 Sportback dost, takže se rozmyslete, jestli ho opravdu potřebujete. A věřím, že s pohonem pouze předních kol dostanete předvídatelnější jízdní vlastnosti a nižší spotřebu. Bohužel, předokolka je k dispozici pouze s manuálem nebo bezestupňovou převodovkou Multitronic.
Mám si to koupit?
Pokud upřednostňujete design a solidnost nad skutečně sportovními jízdními vlastnostmi, tak klidně. Za Audi A5 Sportback s tímto motorem zaplatíte něco málo přes 1 100 000 korun. A ačkoli na to nevypadá, z tohoto auta uděláte i malý náklaďáček. Zadní sedadla lze jednoduše sklopit a vytvoříte tak neuvěřitelně velkou ložnou plochu, kam by se vešla i skříň z IKEA. Nebo jeden redaktor Autowebu…
Spotřeba testovaného auta se při ježdění mimo město ustálila na 9 litrech, ale nutno říci, že jsem se docela snažil. Při denním dojíždění pak vzrostla na 11 litrů na 100 km a to se mi zdá na čtyřválec už docela dost.
Verdikt
Audi A5 Sportback je svým způsobem zajímavé auto. Jen od něj nesmíte očekávat kdovíjak řidičsky přitažlivé vlastnosti. Motor má sice dost výkonu, ale je takový mdlý a bez charakteru. Převodovce se zas lépe daří při uvolněném stylu jízdy. A řízení? Na to si budete muset zvyknout. BMW 325i s řadovým šestiválcem bude volbou nadšenců (a ještě ušetří několik desítek tisíc), ale pokud vám o precizní řízení a vyvážení až tolik nejde, pochopím, když si koupíte Audi A5 Sportback.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Audi A5 Sportback |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,6 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková S-Tronic |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 155 / 211 při 4300 - 6000 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 350 Nm při 1500 - 4200 ot/min |
Výkon/hmotnost (k/t) | 130 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 241 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,3 / 6,3 / 7,4 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 64 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4711 |
Šířka (mm) | 1854 |
Výška (mm) | 1391 |
Rozvor náprav (mm) | 2810 |
Provozní hmotnost (kg) | 1615 |
Celková hmotnost (kg) | 2145 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1900 |
Zavazadlový prostor (l) | 480 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 1 101 600 Kč |