autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi A3 sedan živě ze Ženevy
Audi A3 sedan živě ze Ženevy
Volkswagen ukázal na galavečeři před ženevským autosalonem téměř vše, ale sedan Audi A3 příští generace si Němci schovali až na výstavu. V Evropě nejsou sedany v segmentu C příliš populární, A3 proto zamíří spíš do Číny. Soudě podle místa premiéry však Audi doufá, že s novým autem dokáže oslovit také Evropany. Zda uspělo uvidíme kolem roku 2013, kdy se model objeví na trhu. Do té doby dorazí nová A3 jako tří i pětidveřový hatchback (Sportback).
Je asi jasné, že konceptu vystavenému v Ženevě budou hatchbacky víc než jen podobné. Odmyslete si trochu vizuálního dramatu, koncept je totiž vystrojen jako nejsilnější verze RS3. A3 sedan stojí na nové platformě MBQ. Tu Němci navrhli od začátku na čistý list papíru, aby efektivně vyhověla potřebám široké škály modelů. Objeví se ve čtyřech rozvorech pod auty tak rozdílnými jako Audi TT a Škoda Octavia. MBQ má hned několik zajímavých výhod. Umožňuje například montovat méně objemné palubní desky, nese totiž kompaktnější elektroinstalaci a jednotku klimatizace.V případě A3 ovšem není malá klimatizace hlavním lákadlem. Pod kapotou se usadit tentýž přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru, který poháněl už koncept Quattro. Stejný motor točí koly Audi TT RS i RS3, ale v konceptu je naladěný na 408 koňských sil. Ty by auto těžko zkrotilo bez pohonu všech kol a pro pohodlí řidiče má auto navíc sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Sedan A3 zrychlí na stovku za 4,1 sekundy a s přehledem tak překoná kdysi kompaktní, dnes lehce přerostlé Audi RS4.Tím nechceme Audi křivdit. Pravda je taková, že segment D má dnes k relativně malým autům, z nichž vzešel, pořádně daleko. Zejména řidičky si prý dealerům často stěžují, že A4 je na ježdění po městě moc velká (stejně jako BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C). Sedan A3 je o téměř devatenáct centimetrů kratší než Volkswagen Jetta a za A4 zaostává dokonce o 26 centimetrů.
Audi A3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Vedení Audi je – nikoli překvapivě – přesvědčené, že na evropském trhu existuje skrytá poptávka po prémiových sedanech segmentu C. Není samo, Mercedes míří s chystanou třídou B mimo jiné na stejné zákazníky. Jedinou výjimkou by tak mohlo zůstat BMW, které údajně po dlouhém zvažování sedan řady 1 shodilo ze stolu.
autoweb.cz