autoweb.cz > BMW > Atmosférický řadový šestiválec BMW na ústupu
Atmosférický řadový šestiválec BMW na ústupu
BMW už pravděpodobně nikdy nebude jako dřív. Proč? Automobilka vypustila zprávu, že nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l nahradí dnes už klasický třílitrový šestiválec s atmosférickým sáním. Důvodem jsou emise a náklady. Nový motor s kódovým označením N20 se představí na autosalonu v Ženevě pod kapotou BMW X1 xDrive28i. Vidíte, že označení zůstane stejné, jen se vymění motory.
Nový foukaný čtyřválec vychází konstrukčně z řadového šestiválce s technologií dvoustupňového přeplňování. Jen přišel o dva válce, jinak je to vlastně totožný motor. Čtyřválec bude mít výkon 245 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 350 Nm v 1250 ot./min. Nabídne tedy méně výkonu, ale více síly v nižších otáčkách. Každopádně nečekejte stejně charakterní projev jako v případě šestiválce, i když to asi zákazníci BMW X1 zrovna nehledají…BMW X1 i tak zdolá stovku za 6,1 sekundy s manuálem (6,5 sekundy s automatem) a dosáhne bezpečně nejvyšší rychlosti 240 km/h. V normovaném cyklu spotřebuje o 16 % méně paliva (nyní jen 7,9 l/100 km) a vypustí o 33 g/km CO2 méně, tedy jen 186 g/km.
V průběhu roku se nový motor dostane ještě do BMW Z4 a také do BMW řady 5. Očekává se také pod kapotou nového BMW řady 1 a BMW řady 3, které možná už žádný řadový šestiválec nedostane. Otázkou zůstává, co na to tradiční a věrní zákazníci, kteří považují atmosférický řadový šestiválec BMW za ikonu.
autoweb.cz