autoweb.cz > Aston Martin > Aston Martin Vulcan (2015) je odpovědí na Ferrari FXX K a McLaren P1 GTR
Aston Martin Vulcan (2015) je odpovědí na Ferrari FXX K a McLaren P1 GTR
Britská značka Aston Martin poslední dobou opravdu válí. Nejdříve představila koncept DB10 pro agenta Jejího Veličenstva s číslem 007, pak před pár dny vypustila fotografie a data k parádně vyladěnému Vantage V12 GT3 s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 koní, nicméně ani to není její aktuální vrchol. Tím je až čistě okruhový speciál Vulcan.
Tato exkluzivní záležitost vznikne v omezené sérii čtyřiadvaceti kusů, každý s cenovkou nejméně 1,8 milionu liber, což v přepočtu dělá skoro 68 milionů korun. Jméno Vulcan je odkazem na někdejší strategický bombardér Hawker Siddeley Vulcan britského královského letectví RAF a je postaven kolem karbonového základu stejně výjimečného modelu One-77, i když automobilka připomíná, že 50 procent je nových.
Vůz splňuje bezpečnostní standardy FIA a to znamená, že kromě jiného nebude dvoučlenné posádce chybět ani bezpečnostní klec. Pohon Vulcanu zajišťuje sedmilitrový atmosférický dvanáctiválec vyladěný na „více než 800 bhp“, jinak řečeno – bude mít přes 811 koní. Ty přenáší na kola zadní nápravy šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac odvozená ze závodního Astonu Martin Vantage GTE.
Čas akcelerace na stovku či další parametry pro tuto chvíli známé nejsou, při hmotnosti jen 1350 kg se však odhaduje maximální rychlost pře 320 km/h a zrychlení na 100 km/h by mohlo proběhnout pod 3,0 sekundy. O zpomalení dvousedadlového supersportu připraveného konkurovat podobně zamýšleným Ferrari FXX K a McLarenu P1 GTR se starají karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu.