Aston Martin Virage: Rychlost, důstojnost, luxus

Uhlazené DBS a lepší DB9 v jednom balení uvidíme v Ženevě. Výkonem i cenou zapadne Virage mezi oba modely, a to s karoserií kupé i kabrio a 497 koni.

Když udeřila krize, měl Aston Martin na rozdíl od řady konkurentů jasný plán. Zadlužit se, zavřít se v rýsovně a pracovat na nových modelech bylo odvážné. Nicméně řada aut, které Britové v posledním roce představili nebo uvedli na trh (V8 Vantage S a N420, ale především One-77 je více než působivá. V Ženevě dosáhne dalšího ze svých vrcholů s modelem Virage. Ten nabídne uspořádání 2+2 a trochu přidané hodnoty zákazníkům, pro které je DB9 příliš tuctové a DBS moc ostré.

Aston Martin Virage nezapírá příbuznost se zmiňovaným DBS. Základní rozměry obou aut jsou v podstatě stejné a obě jezdí na totožné modulární platformě VH (její obměny používá i zbytek modelů značky). Designéři se snažili především uhladit poněkud divoké tvary DBS a s použitím předních světel z Rapide dali vzniknout velmi konzervativní karoserii. Virage bude od počátku k dispozici jako kupé i kabriolet Volante. Cílovou skupinou auta jsou zákazníci ochotní postoupit od DB9 výš, ovšem nikoli k ostrým sportovním modelům typu DBS.Nový model pohání starý známý vidlicový dvanáctiválec, v tomto případě naladěný na 497 koňských sil. To je přesně na půli cesty mezi DB9 (477 k) a DBS (517 k). Točivý moment 570 newtonmetrů je stejný jako u DBS. Uvolněnou povahu Virage podpoří i jediná převodovka v nabídce. Řadí sama – jde o konvenční šestistupňový automat od ZF, byť doplněný pádly pod volantem. Je umístěn na zadní nápravě, aby nekazil rozložení hmotnosti. Auto ji dělí mezi svá kola rovným dílem. Zatím nevíme kolik bude Virage vážit, ale zřejmě se příliš nevzdálí 1760 kilogramům DB9. Ostré DBS je nepatrně lehčí, ale Virage dostane více zvukové izolace a méně exotických kompozitních materiálů.Značka Aston Martin ani s nejnovějším GT nezahodila sportvoní ambice. Virage má kabonkeramické brzdy a celou řadu dynamicky orientovaných nastavení. První v řadě je adaptviní podvozek, který za jízdy dynamicky přepíná mezi pěti tuhostmi v režimu normal a dalšími pěti ukrytými pod tlačítkem Sport. O rychlejší reakce může řidič požádat také řízení a převodovku, v takovém případě však bude muset řadit sám. Automat v režimu Sport nezařadí a nechá motor narážet do omezovače klidně až do hořkého konce.

Britská automobilka slibuje přijít s dalšími detaily při premiéře auta v Ženevě. Největší švýcarský autosalon začíná už příští úterý (1. 2. 2011) a dozvíme se na něm mimo jiné datum zahájení prodejů Virage a definitivní cenu, která však bude nastavena někde na půli cesty mezi DB9 a DBS.

autoweb.cz

23.2.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist