autoweb.cz > Aston Martin > Aston Martin V8 Vantage N420
Aston Martin V8 Vantage N420
Aston Martin představil novou verzi nejmenšího modelu V8 Vantage. N420 nahradí starší N400, kterou automobilka připravila v roce 2007 po skvělém výsledku ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Výkon auta zůstal tentokrát shodný s běžnými modely, ale hmotnost klesla o 27 kilogramů. Žádným zlepšením výkonů se Aston Martin nechlubí.
N400 měla před třemi roky výkon zvýšený o dvacet koní, z 385 na 405, ale v roce 2008 prošla celá řada Vantage faceliftem a výkon osmiválce vyskočil na 426 koňských sil. Další posilování podle techniků Astonu potřeba není, nový ostřejší Vantage proto ukrývá pod kapotou zcela sériový motor. Jiný výfuk by však měl skrze lepší zvuk pomoci subjektivnímu vnímání rychlosti.Výkonům v přímce příliš nepomůže redukce hmotnosti. Malé kupé váží přes 1600 kilogramů, na čemž úspora 27 kg mnoho nezmění. V zatáčkách si však N420 povede lépe než ostatní varianty, má totiž jiný bodykit. Širší prahy, karbonové lízátko pod nárazníkem i přepracovaný difuzor zlepší aerodynamické vlastnosti karoserie. Upravené je také nastavení podvozku. Tužší pružiny, tlumiče i stabilizátory si mohou objednat všichni zájemci o Vantage v rámci příplatkové položky Sports Pack, k N420 je však dostanou standardně.
K dispozici bude celá řada speciálních barevných kombinací. Auto na fotkách je vyvedené v kontrastních barvách Asia Cup s bílým lakem a černými detaily, ale v nabídce se objeví například i britská závodní zelená se žlutými doplňky. Uvnitř k žádným velkým změnám nedošlo, zákazníci tu najdou jen lepší základní výbavu. Cena začíná těsně pod třemi miliony korun (96 995 liber) za kupé s manuální převodovkou. Pro srovnání: standardní V8 Vantage kupé stojí necelých 2,6 milionu korun (83 191 liber). N420 je možné pořídit také jako roadster, případně s poloautomatem Sportshift, obojí za příplatek.Dražší N420 na první pohled připomíná obyčejný Vantage, ale historicky ani jiná být nemůže. Původní N400 postavili u Astonu po nečekaném úspěchu Vantage N24. Ten dokázal dojet čtvrtý ve své třídě ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na starém Nürburgringu, ačkoli jej pilotoval poloprofesionální tým jezdců v čele se šéfem automobilky Ulrichem Bezem. Především se však speciál N24 výrazně nelišil od silničního modelu, měl jen závodní nádrž, jediné sedadlo Recaro, ochrannou klec a pár dalších nezbytných úprav. Zůstala mu poznávací značka a po závodě odjel domů do Británie po svých. Také N400 a N420 tedy mají ke svým obyčejným příbuzným velmi blízko.
autoweb.cz