autoweb.cz > Aston Martin > Aston Martin chce být britským Ferrari. Bude prodávat méně vozů za více peněz
Aston Martin chce být britským Ferrari. Bude prodávat méně vozů za více peněz
Je známo, že Aston Martin v poslední době prochází složitou ekonomickou situací, kterou zlepšila velká investice obchodníka Lawrence Strolla, který vlastní závodní tým Racing Point F1. Kanadský miliardář investoval do Aston Martinu více než 5,5 miliardy korun a ve společnosti získal podíl 16,7 procenta. Britský magazín Autocar chtěl zjistit, jak výrobce sportovních a luxusních vozů využije obrovské finanční infuze a popovídal si o tom s generálním ředitelem společnosti Andym Palmerem.
Aston Martin zavede nový obchodní model, protože si klade za cíl stát se „britským Ferrari“ tím, že bude vyrábět menší množství sportovních aut a bude je prodávat s vyšším ziskem. Jednoduchou matematikou to znamená, že nové vozy Aston Martin budou v následujících letech dražší než dnes.
Andy Palmer v rozhovoru uvedl, že společnost v loňském roce vyrobila 5 800 vozů a plánuje, že jich v roce 2020 vyrobí o něco méně. To proto, aby se značka z anglického Gaydonu stala exkluzivnější a přiblížila se Ferrari. Nutno ale zmínit, že Ferrari v roce 2019 poprvé prodalo více než 10 000 vozů, čímž dosáhlo rekordních prodejů.
Lawrence Stroll je dlouholetý importér Ferrari a sběratel vozů z Maranella a Andy Palmer doufá, že jeho zkušenosti pomohou při budování úspěšné budoucnosti značky Aston Martin. Společnost musí vyprodat stávající skladové zásoby a poté se chce zaměřit na vývoj a výrobu vysoce exkluzivních zakázkových vozů.
Inženýři se v současnosti snaží dotáhnout SUV DBX k dokonalosti a pracují na vývoji sportovních modelů s motorem uprostřed. Andy Palmer znovu potvrdil, že letos opravdu začnou dodávat nejexkluzivnější supersport Valkyrie, menší Valhalla přijde na trh v roce 2022 a nejnovější Vanquish v roce 2023. Společnost dále pracuje na novém třílitrovém motoru V6 s dvojicí turbodmychadel a plug-in hybridní pohonné jednotce.
Čtěte také: Ferrari představuje nové základní kupé. Nudnější jméno už dostat nemohlo