autoweb.cz > Ford > Američané kašlou na downsizing. Ford představil obrovský motor V8
Američané kašlou na downsizing. Ford představil obrovský motor V8
Vypadá to, že některé části světa zůstávají v pořádku. Zatímco se Evropa utápí v mnohdy až nesmyslně přísných emisních limitech, které mají za následek sice výkonné, ale choulostivé malé přeplňované motory, na odvrácené straně Zeměkoule probíhá vývoj motorů podle pravidel staré školy. Nevěříte?
Ford konečně představil dlouho očekávaný nový vidlicový osmiválec, který bude pohánět největší pickupy řady F-Series, modelově označované F-250 a F-350 Super Duty. Atmosférický benzínový osmiválec o zdvihovém objemu 7,3 litru dokáže vyvinout hnací sílu o 435 koních a 644 newtonmetrech.
Ve srovnání s přeplňovanými evropskými jednotkami se to vzhledem k obrovskému zdvihovému objemu může zdát jako málo, ale právě velký objem zajišťuje výrazně menší namáhání všech komponent motoru. Majitelé nových Super Duty se tak mohou těšit na velkou spolehlivost.
Američané rádi používají pickupy na převoz a tahání těžkého nákladu, což jim nový osmiválec určitě zajistí. Super Duty bude dostupný i s menším 6,2 litrovým zážehovým V8 a připravovanou třetí generací 6,7 litrového osmiválcového turbodieselu Power Stroke, jehož parametry Ford zatím nezveřejnil. Oba motory budou dodávány s desetistupňovou automatickou převodovkou Ford TorqShift s hydrodynamickým měničem.
Při porovnání s konkurencí ale můžeme očekávat, že vznětový motor bude mít dostatek síly na to, aby odtáhl celou továrnu, kde jej budou vyrábět. Jeho ekvivalent z nabídky motorizací konkurenčního pickupu RAM totiž dosahuje výkonu 400 koní a točivého momentu 1 355 newtonmetrů. Byli bychom překvapení, kdyby se Ford nevytasil s něčím podobným.