autoweb.cz > autosalon > Alpina B5 F10 Bi-Turbo oficiálně
Alpina B5 F10 Bi-Turbo oficiálně
Řekněme si nejprve čísla – dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l, 507 koní a 700 Nm. To jen tak na okraj, abychom věděli, o čem je řeč. Alpina se totiž rozhodla podívat na zoubek nového BMW 550i a jasně dává automobilce najevo, že nová empětka musí mít aspoň o stovku koní víc, aby byla něčím výjimečná.
Ale nebojte, mezi úpravcem Alpina a automobilkou BMW panuje tak úzká vazba, že tohle auto vznikalo s cílem nikoli ohrožovat postavení BMW M5, ale doplňovat nabídku, být jakousi alternativou pro ty, kteří upřednostňují spíše styl a nenucené výkony. Empětka by přeci jen podle všeho měla být méně o kompromisech.Alpina B5 Bi-Turbo je vlastně tím nejlepším, co od Alpinou upraveného BMW řady 5 dostanete. Tomu neodpovídají jen výkony, jejich číslice jsou tak nějak samozřejmé (stovka za 4,7 sekundy a maximální rychlost 307 km/h), ale především luxusní výbava a drahé materiály v interiéru. Nesmí chybět ani tradiční ráfky s maskovaným ventilkem nebo decentní charakteristický bodykit. Zajímavé ale je, že zmizela klasická ručně dělaná linka na boku vozu.
Alpina sice uvádí, že nový model B5 Bi-Turbo jezdí v kombinaci za 10,8 l/100 km hlavně díky nové osmistupňové automatické převodovce ZF, ale sami moc dobře víte, že reálná hodnota bude někde úplně jinde. Ale není to náhodou jedno?
autoweb.cz