autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Alpina B4 Bi-Turbo Cabrio (2014): pro ty, kterým se nechce čekat na M4 Cabrio
Alpina B4 Bi-Turbo Cabrio (2014): pro ty, kterým se nechce čekat na M4 Cabrio
Úpravce z Buchloe s nadstandardně dobrými vztahy v nedalekém Mnichově nezklame své příznivce ani na nejbližším nejvýznamnějším mezinárodním autosalonu. Do Švýcarska dorazí s druhou karosářskou verzí nové čtyřky přebírající techniku od loni představeného B4 Bi-Turbo Coupe. Řečí suchých čísel to znamená dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, maximální výkon až 410 koní a nejvyšší točivý moment rovných 600 newtonmetrů.
Podle předběžných informací zveřejněných kolegy z německého Autobildu to stačí ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou k dosažení maximální rychlosti až 305 km/h a vůz by měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Stejně pozoruhodně vypadá rovněž udávaná průměrná spotřeba jen 7,6 litru na 100 kilometrů, až na to, že tady něco nesedí.
Je sice pravdou, že motor ve srovnání s modelem 435i Cabrio posílil o více než 100 koní a 200 Nm, výše uvedené hodnoty dynamiky však Alpina uvádí také pro kupé. Jaký je v tom rozdíl? Především ten, že Alpina B4 Bi-Turbo Coupe váží 1615 kg, což je o něco více než sériová čtyřka kupé, ale standardní kabriolet s pevnou skládací střechou má hmotnost v kombinaci s automatem až 1825 kg.
Nechceme samozřejmě podceňovat konstruktéry Alpiny, nicméně produkční kabrio je ve sprintu na stovku o čtyři desetiny sekundy pomalejší a nemyslíme si, že by rozdíl v případě upravených modelů měl být zásadně jiný. Maximálce kolem 300 km/h bychom možná i věřili, každopádně bude rozumnější počkat si na konkrétní parametry přímo od Alpiny.
zdroj: Autobild