Alfa Romeo Junior je na první pohled fešný crossover. Poprvé jsme si ho prohlédli

Nejmenší přírůstek do rodiny Alfa Romeo hraje především na emoce.
exteriors-2-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior, jak jeho název napovídá, je nejmenším a aktuálně také nejnovějším nabízeným modelem italské značky.

Vůz právě oficiálně vstupuje do prodeje a u této příležitosti jsme měli možnosti si jej poprvé prohlédnout naživo.

Sluší mu to

Junior přijíždí ve dvou variantách: Ibrida jako mild-hybrid se 48voltovou technikou, nebo Elettrica s plně elektrickým pohonem a akumulátorem o kapacitě 54 kWh.

Mild-hybrid nabídne výkon 136 koní, zatímco elektromobil přijíždí buď se 156 koňmi, nebo ve sportovní variantě Veloce s 280 koňmi.

Oproti ostatním spalovacím modelům verze Veloce nenabídne pohon všech kol, ale pouze předních kol, takže lze očekávat, že to bude pořádný ďáblík.

K jeho zkrocení poslouží samosvorný diferenciál (kde jste ho v případě elektrického „hot-hatche“ viděli?) a lepivé 20“ pneumatiky.

Ostatně jak sama automobilka říká, značka Alfa Romeo byla vždy zaměřena nejen na klienty, kteří hledají vůz jako pouhý dopravní prostředek, ale spíše na zákazníky, kteří vyhledávají autentické emoce.

Těch nový Junior vzbuzuje opravdu hodně. Nemusí vám SUV zrovna vonět, ale s chladnou hlavou musím přiznat, že vypadá opravdu pěkně.

Vyberte si masku

Líbí se mi možnost volby dvou typů masky v charakteristickém tvaru erbu: buď s nápisem Alfa Romeo, nebo s ikonickým logem značky. Druhá možnost je fakt cool.

Interiér se také nese v tradičním sportovní duchu. Na první dotyk mě dostal skvěle padnoucí volant a opravdu parádní, hluboké sportovní sedačky, které vám dodají pocit opory.

Z technologických hraček se můžete těšit na barevný digitální přístrojový štít Cannocchiale s úhlopříčkou 10,25″ a displej multimédií orientovaný směrem k řidiči o totožném rozměru.

Podívejte se na bazarový test Alfy Romeo Stelvio

Alfa Romeo Junior Ibrida je aktuálně v nabídce ve dvou výbavových verzích – Junior a Speciale. Akční cena základní mild-hybridní varianty činí 649 000 Kč. Standardem jsou Full-LED světlomety, adaptivní tempomat a 17” kola Turbina.

Speciale nabízí navíc spodní část karoserie s červenou linkou Diabolik, zatmavená zadní okna, infotainment Alfa Connect s navigací, vyhřívaná sedadla v kombinaci látky a techno kůže, elektrické ovládání sedadla řidiče s masážní funkcí, autonomní řízení 2. stupně a 18“ kola Fori.

Elettrica začíná na částce 899 000 Kč a vedle stejných dvou výbavových stupňů nabízí ještě vrcholné Veloce 280.

Jednotlivé výbavy jsou velmi podobné, elektrická verze Junior dostane navíc 18“ kola Aero, Speciale, která je nyní zaváděcí verzí na český trh, jezdí na 18“ kolech Petali.

Veloce 280 se pak kromě nejvyššího výkonu a samosvorného diferenciálu Torsen pyšní červeně lakovanými brzdovými třmeny a 20“ koly Venti. Za to všechno ale budete muset zaplatit 1 219 000 Kč.

Co se týče záruk, Alfa Romeo poskytuje vedle dvouleté zákonné záruky dodatečnou smluví záruku 3 roky / 100 000 km, 2 roky na lak a 8 let na prorezavění karoserie. Na vysokonapěťovou trakční baterii je standardem 8 let / 160 000 Km.

11.10.2024 7:00| autor: Hugo Kottás | zdroj: Alfa Romeo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist