autoweb.cz > Alfa Romeo Giulietta Sprint (2014) připomíná 60. výročí premiéry stejnojmenného modelu
Alfa Romeo Giulietta Sprint (2014) připomíná 60. výročí premiéry stejnojmenného modelu
První Giulietta Sprint z roku 1954 znamenala pro Alfu hodně, šlo v podstatě o její první sportovní model, vyráběný ve větší sérii a dostupný širší skupině zákazníků. Dnes by na tento úspěch chtěla navázat současná Giulietta, která k loňskému drobnému faceliftu přidává novou verzi se staronovým označením Sprint a také nový motor.
Pod kapotou Giulietty se poprvé objevuje nová výkonová verze zážehového motoru 1.4 MultiAir, naladěná na 150 koní – dosud byly v Alfách k mání verze 140 a 170 koní. Silnější verzi MultiAiru se 170 koníky si ale pro Giuliettu Sprint můžete objednat také, ovšem výhradně s dvouspojkovou převodovkou TCT. Kromě toho jsou k mání hned tři turbodiesely JTDM: 1.6 (105 koní) a dvojice dvoulitrů (150, respektive 175 koní). Ani to ale není vše, nechybí totiž ani tovární verze na LPG, postavená na bázi benzínového motoru 1.4 turbo a nabízející 120 koní.
Verze Sprint dostala standardně unikátní 17palcová kola s tradičním „pětidírovým“ designem (mezi Alfisti láskyplně zvaným telefon), výrazné koncovky dvojice výfuků s náznakem difuzoru mezi nimi a zatmavěnou přední masku, kliky, zrcátka a rámečky mlhovek.
Uvnitř potěší především krásné sportovní sedačky s kontrastními červenými švy, čalouněním v kombinaci látka/alcantara a vetkaným erbem značky. Atmosféru dotváří červené prošití kůže na volantu, tmavé čalounění stropu a karbonový vzor palubní desky a výplní dveří.
Martin Svítil