autoweb.cz > Mercedes-Benz > Aktivní bezpečnost v novém Mercedesu třídy S
Aktivní bezpečnost v novém Mercedesu třídy S
DaimlerChrysler podrobil vědeckému zkoumání stres, který prožívají řidiči na dlouhých cestách v novém Mercedesu S ve srovnání s konkurenty. Aktivní bezpečnost byla jedním z hlavních cílů při vývoji bezpečnostních prvků tohoto luxusního sedanu. Konstruktéři se snaží navrhnout auto, které řidiči umožní soustředit se pouze na bezpečné a jisté řešení kritických situací. Klíčovými faktory bezpečnosti je inteligentní prostorový design, prvotřídní ergonomie, komfortní posez a klimatizace, ale také nízká úroveň hluku.
Testy prováděné na více než dvaceti řidičích se odehrávaly na trase Berlín – Lipsko – Drážďany – Berlín, což je přibližně 500 km. Z výsledků vyplynulo, že průměrné hodnoty srdečního tepu (jako významného indikátoru stresu) byly u nového Mercedesu S za stejných dopravních podmínek o 6 procent (nebo 5 tepů za minutu) nižší než u konkurentů. Celková koncepce aktivní bezpečnosti třídy S, tedy jak udržet řidiče čilého, zahrnuje výkonné motory, komfortní vzduchové odpružení, karoserii s nízkými vibracemi, přehledný informační systém, prostorný a ergonomický interiér, nová sedadla nastavitelná ve 12 směrech nebo klimatizaci Thermotronic.
Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie
Světovou premiéru ve třídě S má systém Distronic Plus, který funguje v rozmezí 0-200 km/h. Tento asistent sleduje dopravní situaci a dokáže auto například ve městském provozu zcela zastavit a posléze znovu rozjet na předvolenou rychlost. Další významnou pomůckou je systém nočního vidění, který v předstihu zobrazuje chodce, cyklisty nebo zvěř. Ve městě řidiči usnadní život přesný parkovací asistent.
Mercedes-Benz se aktivní bezpečnosti intenzivně věnuje od počátku 80. let, přičemž testy prokázaly i pokrok, jehož dosáhla nová třída S proti W126 během patnácti let.
Jan Cacek