autoweb.cz > McLaren > Acylone, další supersport útočící na Veyron
Acylone, další supersport útočící na Veyron
Čísla jsou úchvatná. Motor má objem 4,8 litru a díky přeplňování dvěma turbodmychadly je konečný výkon, který jde na zadní kola, kosmických 1014 koní. Točivý moment leží také vysoko nad tisícovkou, máme tady 1237 Nm. A pokud víme, že nový Genty Akylone váží 1100 kilogramů, můžeme se podle všeho těšit na supersport s úžasnými dynamickými schopnostmi. Dobré zprávy pro všechny zákazníky, kteří toužili po autě s výkonem nad tisícem koní a na které se bohužel už nedostalo jinde.
Co o novém automobilu zatím víme? Krom toho, že má dost podivné jméno je všeobecně známé, že vzniká v hlubokých lesích kdesi ve Francii, která se tím v rámci Evropy připojuje jako výrobce extrémních a rychlých aut k netradičním producentům, třeba Polsku. Na výrobu nosných prvků i kapotových dílů Akylonu byl v hojné míře využit hliník a karbon a právě tam lze dohledat onu minimální hmotnost, právě díky kombinaci „muší váhy“ a „obřího výkonu“ bylo možné dosáhnout na zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 2,7 sekundy a právě proto může být maximální rychlost popsána číslicí vyšší než 350. Přesný údaj zní 354 km/h.O tom, že jde o ryzí zadokolku už jsem mluvili, řečeno zatím nebylo to, že výkon z uprostřed uloženého agregátu přenáší na zadní kola sedmistupňová sekvenční převodovka. Cena francouzského vyzyvatele Huary, nástupce Ferrari Enzo či kvapem se blížícího pokračovatele McLarenu F1 zatím nebyla stanovena, vzhledem k omezené edici patnácti kusů lze očekávat minimálně osmicifernou částku.
Filip Rakovan