autoweb.cz > McLaren > 10 největších průšvihů roku 2011
10 největších průšvihů roku 2011
Zemětřesení v Japonsku ochromilo výrobu aut
Ničivé zemětřesení a tsunami plnilo čelní stránky médií ještě dlouho po tom, zejména kvůli jaderné elektrárně Fukušima, kde to trošku bouchlo. Nás se ale především týká to, že výpadek výroby v japonských automobilkách a váznoucí dodávky dílů se dotkly snad celého světa. Ještě dnes je cítit jistý propad. Paradoxní je, že japonská katastrofa velmi pomohla americkým automobilkám na domácím trhu.
Robert Kubica zle boural ve Fabii S2000
Závodník formule 1 měl smolnou nehodu ještě před startem nové sezóny F1 za volantem rally speciálu Škoda Fabia S2000. Poranil si ruku tak zle, že mu ji lékaři málem museli amputovat. Stal se ale zázrak a podařilo se ji zachránit. Bohužel, sympatický a talentovaný Polák, který vyhrál jednu velkou cenu (shodou okolností v Kanadě, kde rok před tím také utekl hrobníkovi z lopaty), letos do kokpitu F1 neusedl a nad jeho startem v budoucnu visí otazník. Možná už nikdy nebude závodit.
Saab vyhlásil bankrot
Švédská automobilka se dlouhou dobu zmítala v problémech, ale teprve teď na konci roku konečně definitivně vyhlásila totální bankrot. Co bude se jménem Saab dál, se dosud neví. Už se ale jedná o prodeji práv a výrobních závodů i montážních linek do Číny.Právo nevypovídat definitivně zpoplatněno
Poslanci odsouhlasili, že když odmítnete policii napráskat sebe, svou manželku nebo kdo ví, koho ještě, dostanete pokutu. Vlastně zaplatíte jakýsi administrativní poplatek za to, že odmítnete prozradit totožnost řidiče auta, kterého vyfotil radar nebo jiné špiclovací zařízení. Tím se stát zahojí na „přestupku“ a shrábne peníze tak jako tak. Absurdní? Ano, takový už je náš Kocourkov. Už se těšíme, až tuhle nesmyslnost někdo napadne u ústavního soudu.
Ferrari podvádí v redakčních testech
Ostudu si utržila italská automobilka, která používá plno nekalých praktik, aby v testech vyhrála její auta. Ale aby v tom Ferrari nebylo samo, podobně se dostaly ven i informace o praktikách Volkswagenu v USA, kde se ukázalo, že jeho novinářská auta s motory TDI byla načipovaná a měla dodatečnou hlukovou izolaci. Aspoň s tím tedy přišla jedna redakce, která měla Jettu TDI na dlouhodobý test. Pamatujete také na podobnou aféru Škody ve Velké Británii? A pak nás obviňujte z podjatosti…
Rowan Atkinson naboural svůj McLaren F1
Komik, herec a především obrovský fanda do aut měl zase smůlu. Ve špatném počasí dostal smyk a znovu naboural svůj supersport McLaren F1, se kterým podle svých slov jezdí skoro každý den. Auto naštěstí půjde opravit, ale rozhodně to zamrzí. Zvláště, když McLarenů F1 jezdí po světě jen pár kusů. Většina jich totiž stojí v garážích sběratelů a už nevyjíždí.Městská policie zase měří rychlost bez upozorňujících cedulí
Protože se městům zastesklo po snadném příjmu, prosadili poslanci novelu zákona, která již nepřikazuje městské policii používat při měření rychlosti upozorňující cedule. Znovu tak začlo špiclování za bukem, šikanování a všudypřítomná buzerace. Pomohlo to bezpečnosti? Nenechte se vysmát…
Stavby důležitých silnic a dálnic se odkládají
„Nemáme peníze,“ zní od Ministerstva dopravy. Evropská unie odmítla dál dotovat stavbu důležitích komunikačních tepen napříč uzemím České republiky, dokud se nedostaví dříve „zasponzorované“ úseky. Vypadá to tedy, že nejdůležitější silnice, jako jsou dálnice D1, D3, D8 a D11 i rychlostní R1 a R7 nebudou jen tak dostavěny. Problém je ale mnohem složitější a prachsprosté zdražení dálničních známek ho nevyřeší.Smrt závodníků v přímém přenosu
Dan Wheldon a Marco Simoncelli byli smutnou připomínkou toho, že v motorsportu nezávodí bábovky a že tu jde opravdu o krk. Vyšetřování obou tragických nehod dospělo k závěru, že se nejednalo o cizí zavinění, ale to už závodníkům život nevrátí. Jen doufejme, že se zase nespustí lavina kritiky, omezování a zákazů jen proto, že si závody vybraly svou „černou neděli“.
Smogová situace v ČR a protesty pomatených ekofašistů
Nad Českem se uzavřela inverzní poklička a znovu jsme tak mohli prožít problematickou situaci, kdy se smog „nerozfouká“ a drží se na místě. Ačkoli je na vině především počasí, nezabránilo to vyšinutým ekofašistům vyrazit do provozu a rozvěsit transparenty o tom, jak auta dusí Prahu a podobné nesmysly. Média se toho chytla a hned se zase automaticky svalovala vina na auta a jejich řidiče, kteří potřebovali jet do práce, vydělávat peníze a platit daně. Tiskové zprávy ekofašistů a jejich přitakačů zveřejňoval kde kdo, ale tisková zpráva Autowebu k této problematice se neobjevila nikde. Nehodila se totiž do krámu. Za největší průšvih roku 2011 tedy považujme skutečnost, že společnost naslouchá vyšinutým pomatencům v batikovaných svetrech a nikoli faktům.