autoweb.cz > silniční doprava > 10 nejočekávanějších novinek Ženevy
10 nejočekávanějších novinek Ženevy
Připravili jsme pro vás výběr těch nejzajímavějších automobilových novinek, které budou k vidění na 80. ženevském autosalonu, jehož brány budou veřejnosti otevřeny od 4.3.- 14.3 2010. Autoweb.cz u toho samozřejmě nemůže chybět.
Audi A1 chce konkurovat Mini, a proto bude k dispozici nespočet barevných kombinací a různých detailů, které vozu zaručí jedinečnost. Do světa ale vyjede na přepracovaném podvozku, který bude příbuzný s tím ve Fabii a VW Polo, takže si nejsme zas tak úplně jisti, zda dokáže zábavný Mini Cooper potrápit.
Pod kapotou se objeví koncernové motory spalující benzín i naftu. Nejprodávanější motorizací se zřejmě stane pohonná jednotka 1,4 TFSI o výkonu 122 koní. Nejnáročnější zákazníci si budou muset počkat na příchod modelu Audi S1, který bude vybaven výkonnějším motorem 1,4 TFSI nebo 1,8 TFSI o výkonu kolem 200 koní a který bude útočit na Mini Cooper S.
Odpověď ingolstadtské automobilky Audi na model mnichovského konkurenta BMW M3 je tu v podobě nabroušeného Audi RS5.
Audi RS5 bude mít pod kapotou stejně jako slabší bráška S5 brumlavý osmiválec, nyní naladěný na výkon 450 koní v 8250 ot./min. a 430 Nm mezi 4000 – 6000 ot./min., které poputují na všechna kola v ideálních podmínkách v poměru 40:60 ku prospěchu zadní nápravy.
Základní cena je stanovena na částku lehce přes 2 000 000 Kč, ale položky příplatkové výbavy lehce vyšroubují tuto částku do astronomických výšin…
Nová generace BMW řady 5 se světu oficiálně již představila, na autowebu jste si již mohli dokonce přečíst, jaké to je za volantem této novinky. Ale plno lidí si ji bude moci prvně pořádně prohlédnout až v Ženevě.
BMW řady 5 bude se již nyní začíná pomalu prodávat s osvědčenými i zcela novými pohonnými jednotkami. Mezi nejprodávanější motory se určitě zařadí diesel 3,0 l s výkonem 245 koní a kombinovanou spotřebou 6,3 l/100km. Pro fajnšmekry je pak verze BMW 550i s osmiválcem 4,4 l o výkonu 407 koní, ale ani šestiválec v 535i neztratil nic ze svého kouzla. Nová pětka má nastavit své kategorii novou laťku v kombinaci komfortu, ovladatelnosti a kvality.
Citroën vzkřísil modely se značkou DS pro typ zákazníků, kteří si žádají něco víc než jen obyčejný levný tuctový konzumkní Citroën. Také proto po DS3 přijde nedávno představený model DS4 a další.
Pro jedince se závodní duší je připravena edice 1000 vozů tohoto rychlého supermini, které pod svou kapotou ukrývá nadopovanou šestnáctistovku s výkonem 200 koní, jejíž útroby najdete třeba v Mini Cooperu S
Nad tím, s čím skutečně vyrukuje Ferrari na ženevském autosalonu, se stale vznáší mnoho otazníků. Je možné, že se dočkáme ostré verze GTO, která vzejde ze speciálu 599XX, nebo Ferrari vsadí na “zelenou” notu a představí hybridní 599. O obou verzích se žhavě diskutuje a bylo spatřeno několik záhadných prototypů.
Nejmenší hybrid od Lexusu vychází z konceptu LF-Ch, který byl představil vloni. Lexus CT 200h míří proti konkurentům, jakými jsou Audi A3 či BMW řady 1 – chce se prosadit v prémiovém segmentu.
O rozpohybování celého vozu se postará čtyřválec VVT-i o objemu 1,8 l spolu s elektromotorem, jenž umožní i jízdu pouze na elektrický pohon. Ano, tento pohon je znám z Priusu, ale pod kapotou Lexusu bude mít větší výkon.
Maserati Quattroporte Sport GT S Awards Edition
Luxusní sedan Maserati Quattroporte má možná své chyby, ale hlavně má charisma, kterým nudnou a fádní německou trojku BMW, Mercedes a Audi překonává. Maserati zkrátka zaručuje punc výjimečnosti, která je v případě modelu Sport GT S Awards Edition dále umocněna individualistickými prvky podle přáni zákazníka.
Technika zůstává stejná, pod kapotou najdeme zvučný osmiválec, který pochází od Ferrari. Distribuci výkonu 470 koní a točivého momentu 490 Nm má na starosti automatická převodovka.
Svět se zbláznil, Mini se pouští do výroby SUV Countryman. Už jen to slovní spojení a vzpomínka na původní Mini prostě nejde dohromady. Stejně jako vše, i vývoj a trendy se mění, proto můžeme být svědkem vzniku takovéhoto vozu, který má být prvním Mini s opravdu použitelnými zadními sedačkami. Ačkoli to tak na fotkách nemusí vypadat, Mini Countryman je pořád docela kompaktní auto, na délku měří jen něco málo přes 4 metry, takže není o moc větší než třeba Fabia (nebo obyčejné Mini).
Facelift vozu Škoda Fabia s sebou přináší nahrazení celkem zastaralé palety pohonných jednotek těmi úspornějšími a výkonnějšími. Rachtavé dieselové motory se systémem čerpadlo tryska nahradí jednotky se systémem common-rail.
Můžeme jen doufat, že spolu s faceliftem Fabie bude představena i varianta RS, která by měla využívat takřka stejnou techniku jako sesterské VW Polo GTI.
Volkswagen u modelu Polo zabodoval velice povedeným designem, který je na jednu stranu konzervativní, což zákazníci chtějí, ale zas ne vyloženě nudný. U rychlého Pola GTI pak pár detailů podtrhuje sportovní charakter. Pod kapotou je umístěna přeplňovaná čtrnáctistovka TSI o výkonu 180 koní, která dokáže s 1184 kg vážícím vozem určitě pěkně zacvičit, stejně jako provětrat peněženku zákazníků… Ani ne tak kvůli spotřebě, ale ceně auta. Očekává se částka kolem půl milionů korun.
Když se řekne bezpečné auto, každému se vybaví hranaté Volvo… Ale tentokrát Volvo u nového modelu S60 hrany zahladilo a představilo nadčasový automobil se zajímavým designem, který bude přímo napěchován senzory a elektronickými pomocníky, kteří mají za úkol přinejmenším co nejvíce omezit následky případné kolize, nebo jí úplně zabránit.
Paleta motorů uspokojí jak zeleně smýšlející zákazníky, kde se kombinovaná spotřeba modelu S60 DRIVe má pohybovat na hranici 4,3 l/100 km, tak vyznavače svižnější jízdy, pro které je připraven model T6 s přeplňovaným šestiválcem 3,0 l s výkonem 304 koní.
V Ženevě se samozřejmě ukáže mnoho dalších novinek, ale to bychom vás už brzy začali nudit. Počkejte si proto na živé zpravodajství, které vám přineseme ihned, jakmile se brány autosalonu otevřou.
Budeme vás zásobovat fotografiemi, technickými údaji, našimi postřehy a pokusíme se také vydolovat sem tam nějakou tu tajnou informaci. Zůstaňte naladěni.
autoweb.cz