10 nejlepších konceptů z letošní Ženevy

Jaké nejlepší koncepty byly (a vlastně pořád jsou) k vidění na ženevském autosalonu? Vybrali jsme deset těch, které by vám neměly uniknout.

Audi TT Quattro Sport Concept

Nikdo z automobilky to sice otevřeně nepřiznal, ale tenhle koncept bezesporu předznamenává příchod ostré verze TT-RS. Studii pohání přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s obdivuhodným výkonem 420 koní a 450 Nm a nedá se vyloučit, že podobný motor bude také v sériové verzi.

Infiniti Q50 Eau Rouge

Na svalnatý sedan Q50 Eau Rouge s haldou karbonových dílů láká japonská automobilka Infiniti už delší dobu. Vzhled tedy není překvapivý, ale to co se ukrývá pod kapotu už ano. Nad přední kola zamířil 3,8litrový šestiválec z Nissanu GT-R o výkonu 568 koní a kulatých 600 Nm.


Volkswagen T-Roc

Wolfsburská automobilka má crossoverů ve své nabídce hned několik, ale koncept T-Roc naznačuje, že ne všechny musí být studené jak psí čumák. Na délku koncept měří jako Golf, stojí na modulární platformě a umí roztáčet všechna čtyři kola. Škoda jen, že ty odnímatelné střešní panely se do sériové verze nejspíš nedostanou.

Alfa Romeo 4C Spider

Ano, podle automobilky je to koncept, ale my všichni víme, že jde o téměř stoprocentní vzhled produkční verze. Od klasického kupé se krom chybějící střechy vyznačuje jinými disky kol, normálními světly (díky bohu) a výfukovým systémem od věhlasné společnosti Akrapovič.

Subaru Viziv 2

Crossovery nám příliš po chuti nejsou, ale poslední kousek od Subaru vůbec nevypadá špatně. Vlastně vypadá dost dobře, líbí se nám jeho vytažené blatníky i kulaté mlhovky. A pořád je to čtyřkolka, i když ne taková, jak ji známe – přední kola pohání diesel společně s elektromotorem, vzadu jsou další dva elektromotory. Produkční verze ale bude nejspíš sázet na konvenční pohon všech kol.

Mazda Hazumi

Není nad čím spekulovat, takhle bude vypadat produkční verze nové Mazdy2. Jasně, dvojici centrálně umístěných výfuků a obří kola asi nedostane, ale s designovým jazykem Kodo přeneseným na auto velikosti Fabie můžete počítat. Nejspíš jako první auto od Mazdy také dostane malý diesel o objemu 1,5litru.

Maserati Alfieri

Studie italské automobilky čerpá z těch nejkrásnějších aut s trojzubcem ve znaku, namátkou 3500 GT nebo 5000 GT. Hold jim vzdává přeplňovaným osmiválcem o výkonu 460 koní a 520 Nm, který roztáčí zadní kola skrze šestistupňový automat.

NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine

Bezesporu koncept s nejdivnějším názvem, ale nejspíš také s nejpozoruhodnější technikou v útrobách. Pětimetrovou limuzínu s racčími dveřmi pohání čtveřice elektromotorů umístěných v kolech se špičkovým výkonem 925 koní a točivým momentem 11 600 Nm.

Škoda VisionC

Tuzemská automobilka v našem žebříčků nemůže chybět. Ne protože je to Škoda, ale protože studie VisionC bezesporu patří k těm nejpovedenějším konceptům tady v Ženevě. Křiklavě zelený lak je jen malou třešinkou na dortu plném úchvatných tvarů, ze kterých by se měla zanedlouho zrodit třetí generace Škody Superb.

Honda Civic Type-R

Japonská automobilka nás nechala nahlédnout do kuchyně, kde připravuje svého adepta na nejrychlejší předokolku Nürburgringu.  A upřímně – už se nemůžeme dočkat. Snad už Honda na tvarech nebude nic měnit, protože to křídlo a čtveřice koncovek se nám fakt líbí. Především by měli inženýři o něco přifouknout svůj oturbený čtyřválec, protože avizovaných 280 koní by na Leon Cupra 280 o totožném výkonu nemuselo stačit.

7.3.2014 11:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist