autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > 10 nejlepších konceptů z letošní Ženevy
10 nejlepších konceptů z letošní Ženevy
Audi TT Quattro Sport Concept
Nikdo z automobilky to sice otevřeně nepřiznal, ale tenhle koncept bezesporu předznamenává příchod ostré verze TT-RS. Studii pohání přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s obdivuhodným výkonem 420 koní a 450 Nm a nedá se vyloučit, že podobný motor bude také v sériové verzi.
Infiniti Q50 Eau Rouge
Na svalnatý sedan Q50 Eau Rouge s haldou karbonových dílů láká japonská automobilka Infiniti už delší dobu. Vzhled tedy není překvapivý, ale to co se ukrývá pod kapotu už ano. Nad přední kola zamířil 3,8litrový šestiválec z Nissanu GT-R o výkonu 568 koní a kulatých 600 Nm.
Volkswagen T-Roc
Wolfsburská automobilka má crossoverů ve své nabídce hned několik, ale koncept T-Roc naznačuje, že ne všechny musí být studené jak psí čumák. Na délku koncept měří jako Golf, stojí na modulární platformě a umí roztáčet všechna čtyři kola. Škoda jen, že ty odnímatelné střešní panely se do sériové verze nejspíš nedostanou.
Alfa Romeo 4C Spider
Ano, podle automobilky je to koncept, ale my všichni víme, že jde o téměř stoprocentní vzhled produkční verze. Od klasického kupé se krom chybějící střechy vyznačuje jinými disky kol, normálními světly (díky bohu) a výfukovým systémem od věhlasné společnosti Akrapovič.
Subaru Viziv 2
Crossovery nám příliš po chuti nejsou, ale poslední kousek od Subaru vůbec nevypadá špatně. Vlastně vypadá dost dobře, líbí se nám jeho vytažené blatníky i kulaté mlhovky. A pořád je to čtyřkolka, i když ne taková, jak ji známe – přední kola pohání diesel společně s elektromotorem, vzadu jsou další dva elektromotory. Produkční verze ale bude nejspíš sázet na konvenční pohon všech kol.
Mazda Hazumi
Není nad čím spekulovat, takhle bude vypadat produkční verze nové Mazdy2. Jasně, dvojici centrálně umístěných výfuků a obří kola asi nedostane, ale s designovým jazykem Kodo přeneseným na auto velikosti Fabie můžete počítat. Nejspíš jako první auto od Mazdy také dostane malý diesel o objemu 1,5litru.
Autosalon Ženeva 2014: Přehlídka modelek
Autosalon Ženeva 2014 | vydáno 6. 3. 2014
Maserati Alfieri
Studie italské automobilky čerpá z těch nejkrásnějších aut s trojzubcem ve znaku, namátkou 3500 GT nebo 5000 GT. Hold jim vzdává přeplňovaným osmiválcem o výkonu 460 koní a 520 Nm, který roztáčí zadní kola skrze šestistupňový automat.
NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine
Bezesporu koncept s nejdivnějším názvem, ale nejspíš také s nejpozoruhodnější technikou v útrobách. Pětimetrovou limuzínu s racčími dveřmi pohání čtveřice elektromotorů umístěných v kolech se špičkovým výkonem 925 koní a točivým momentem 11 600 Nm.
Autosalon Ženeva 2014: Fotogalerie, den druhý
Autosalon Ženeva 2014 | vydáno 5. 3. 2014
Škoda VisionC
Tuzemská automobilka v našem žebříčků nemůže chybět. Ne protože je to Škoda, ale protože studie VisionC bezesporu patří k těm nejpovedenějším konceptům tady v Ženevě. Křiklavě zelený lak je jen malou třešinkou na dortu plném úchvatných tvarů, ze kterých by se měla zanedlouho zrodit třetí generace Škody Superb.
Honda Civic Type-R
Japonská automobilka nás nechala nahlédnout do kuchyně, kde připravuje svého adepta na nejrychlejší předokolku Nürburgringu. A upřímně – už se nemůžeme dočkat. Snad už Honda na tvarech nebude nic měnit, protože to křídlo a čtveřice koncovek se nám fakt líbí. Především by měli inženýři o něco přifouknout svůj oturbený čtyřválec, protože avizovaných 280 koní by na Leon Cupra 280 o totožném výkonu nemuselo stačit.