autoweb.cz > Mercedes-Benz > 10 nejlepších aut roku 2010
10 nejlepších aut roku 2010
I přes módní vlnu offroadizace, crossoverizace, hybridizace, priusizace a ekologizace se letos na trhu nebo v našich rukách objevila auta, která zaslouží obdiv. Zjistěte, co u nás v redakci letos bodovalo a proč. Budeme také rádi, když nám v diskusi pod článkem napíšete, která auta byla vaším letošním favoritem.
10. Dacia Duster
Ne snad, že by nám Duster imponoval svými jízdními vlastnostmi, kvalitou nebo zábavností. Ale za 300 000 korun nikde jinde takhle schopnou čtyřkolku neseženete. Projede skoro všechno, je velmi levný na nákup i na provoz, nabízí aspoň nějakou výbavu a dostanete na něj záruku. Nejlepší ale je, jak se v terénu dostane mnohem dál než dvakrát tak dražší SUV.
9. Honda CR-Z
Co dělá hybrid v našem výpisu? To je jednoduché – je to snad první hybrid na světě, se kterým je skutečně zábava jezdit. Dokonce taková, že s ním odděláte na okruhu v Sosnové gumy, ani nevíte jak. Ale důležité je, že jste byli rychlejší než BMW M5. Zkrátka, Honda CR-Z je povedené auto. Možná není nejlevnější a nejpraktičtější, ale to je přece jedno. Líbí se nám.
8. Audi RS5
Díky výbušnému motoru, znamenité převodovce a širokým schopnostem si tohle rychlé Audi místo v našem žebříčku zaslouží. A také je to nejrychlejší auto z našeho testovacího polygonu. Možná známe zábavnější a charakternější auta, ale žádné nenabízí tak skvělou kombinaci každodenní použitelnosti a skoro až děsivých výkonů. A dokonce i ten umírněný design mu docela sluší.
7. Škoda Fabia RS
První moderní škodovka s vlastním charakterem nesmí chybět. Dobře, pořád je to poněkud krabicoidní Fabia, ale kupodivu ze všech škodovek si právě ona díky skvělému pohonu zalouží znáček RS snad nejvíce. Je s ní zábava, je skutečně rychlá a navíc ji koupíte s bohatou výbavou za zajímavé peníze. A pořád dostanete velký kufr, docela dost pohodlí a kvalitní, i když trochu strohý interiér.
6. Ford Focus RS500
Focus RS500 je šílenost. Naprostá šílenost. A proto ho máme rádi. Přední kola se přímo svíjejí bolestí, když se o ně přeplňovaný pětiválec 2,5 l opře vší silou 350 koní. Řídit rychle tohle auto vyžaduje nasazení, odhodlání a hlavně sebekontrolu. Važte si Focusu RS500, protože nic tak nesmyslného, divokého a zábavného už patrně nikdy nevznikne. Navíc už je beznadějně vyprodaný.
5. Rolls-Royce Ghost
Ne, tohle není jen překapotované BMW řady 7. Tohle je skutečný Rolls-Royce se vším všudy – výjimečným zpracováním, elegantním designem, dostatečným výkonem (díky dvakrát přeplňovanému dvanáctiválci) a nekonečným pohodlím. To, že nabízí všechny atributy Rolls-Royce za dvoutřetinovou cenu, je jen příjemným bonusem. Sakra, chceme ho čím dál tím víc…
4. Mercedes-Benz SLS AMG
Některé supersporty jsou skutečně výjimečné. Ale nejlepší jsou ty, se kterými se můžete i svézt. A přesně takový je nový „Gullwing“ od Mercedesu. Jeho atmosférický osmiválec duní jako severský bůh hromu trpící žaludečními potížemi a dvoumetrová kapota vám dává pocítit, jaké to bylo za volantem starých speciálů na Mille Miglia. Tohle je nejlepší sportovní Mercedes posledních dvaceti let.
3. Range Rover 5.0 V8 S/C
Range Rover s kompresorem přeplňovaným osmiválcem tady prostě bude a basta! Už jen proto, že je to nejvýkonnější auto, které jsme kdy v redakci na standardní test měli. Sice jeho hmotnost způsobuje nerovnováhu slapových jevů, ale to vám jako majiteli může být jedno. I to, že každým přidáním plynu snížíte ropné zásoby světa o 10 %. Range Rover má ale charakter spolehlivého komorníka – je vždy po ruce.
2. Porsche 911 GT2 RS
Marně hledáme tak šílené auto v historii automobilky Porsche, jakým je právě nová 911 GT2 RS. Výkon 620 koní posílá pouze na zadní kola a to auto je prý tak divoké, že i legendární Walter Rohrl ho řídí pouze se zapnutou stabilizací! Nejhorší na tom je, že už je GT2 RS vyprodaná, byla to jen limitovaná edice. Vlastně by se jednalo o nejbláznivější a nejlepší auto roku, jenže to by nesmělo…
1. Ferrari 599 GTO
… Ferrari představit ultraexkluzivní a nekompromisní model 599 GTO. Nemůžete jen tak přijít a koupit si ho. Musíte mít to štěstí, že vám automobilka sama zavolá a zeptá se vás, zda byste měli zájem. Ten, komu se tohle poštěstilo, se může přímo ukájet epesním atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 670 koní, který přišel do auta ze závodního programu Ferrari FXX. Tohle auto je rychlejší než ikonické Enzo a hlavně mnohem krásnější. Za jedno svezení bychom klidně prodali vlastní rodinu do otroctví…
autoweb.cz