10 nejdůležitějších událostí roku 2010

I letos se přihodily věci, které budou mít významný vliv ať už na situaci v automobilovém průmyslu nebo na život nás všech.

Svět se pomalu zotavuje z finanční recese, ale rozhodně nemůžeme tvrdit, že jsou všechny problémy za námi. Hlavně tedy zde v Evropě ne. Ale to je otázka spíše na nějaký finanční magazín… Důležité je, že i letos přišla na trh nová a rychlejší auta, podepsaly se nové dohody, konaly se velké autosalony a ropa stále tekla proudem (někdy doslova).

10. Spuštění nového Autowebu
I přes obtížný rok v internetovém byznysu se nám podařilo spustit nový Autoweb, rozšířit redakci a rozjet další projekty. Atraktivní videa aut tak nyní můžete sledovat na Autotube.cz a na Supersports.cz si zas můžete přečíst o exkluzivních a exotických autech. Na rok 2011 chystáme další novinky, ale vše se včas na Autowebu dozvíte.

9. Volvo patří Číňanům
Tradiční švédská automobilka dlouho nemohla najít nového majitele, Ford ji už nechtěl. A pak se objevil zájemce z Číny. Nové produkty ale napovídají, že bychom se nemuseli o budoucnost Volva strachovat. Letos chtěli také v Číně převzít otěže automobilky Hummer, ale to nějak nedopadlo… Takže Hummer skončil.​8. Rekordní prodeje Škody-Auto
Škoda-Auto naproti tomu zaznamenala rekordní rok. Například v září prodala nejvíce aut v historii za jediný měsíc a celý rok 2010, ačkoli ještě neznáme přesná čísla, bude opět rekordní. Dokáže automobilka Škoda, která je hlavním tahounem naší ekonomiky, již brzy překonat metu jednoho milionu vyrobených a prodaných aut? Každopádně to znamená, že se chloubě našeho průmyslu daří.

7. Porsche bude stavět rychlé Volkswageny
Zatímco ještě před rokem a půl to vypadalo, že Porsche ovládne celý Volkswagen, málem samo skončilo v konkurzu… Nakonec je to právě Volkswagen, který převzal iniciativu, ale důležitost značky Porsche si uvědomuje. Svěřil jí dokonce náročnou práci – vyvíjet platformy pro luxusní a sportovní modely celého koncernu. Audi bude nadále stavět pouze základy SUV.

6. Za nehody Toyoty mohou zákazníci
Pamatujete na gigantickou svolávací akci, kdy do servisu musely miliony aut značky Toyota kvůli vadnému plynovému pedálu a „samovolné akceleraci“? Podrobná analýza nehod ukázala, že za velkou část z nich mohli sami zákazníci! Neuměli prostě šlápnout na brzdu a někteří je dokonce způsobili i úmyslně, buď jako pojistný podvod, nebo jako snahu vysoudit z automobilky peníze.​5. Nová pravidla Formule 1
Radikální změna pravidel rozproudila otázky, zda se dá ještě Formule 1 považovat za královnu motorsportu. Nová pravidla F1 totiž krom přísnějších omezení (a zrušení zákazu týmové režie) přikazují nové motory – malé čtyřválce 1,6 l s turbodymachadlem. Výkony klesnou, auta zpomalí a náklady vzrostou. Týmy totiž v době snižování nákladů musí investovat obrovské sumy do vývoje úplně nových přeplňovaných jednotek. Zas to ale může otevřít nové cesty, jak dostat z malých motorů spolehlivě velký výkon. Technologie z F1 se totiž pokaždé s jistým odstupem dostává i do silničních aut.4. Nové rychlostní rekordy
I přes rozrůstající se rádobyekologická omezení se letos urodilo plno rychlostních rekordů. Bugatti Veyron Super Sport se stal s hodnotou 431,072 km/h nejrychlejším autem planety, G-Power Hurricane RR je s rychlostí 372 km/h nejrychlejší čtyřdveřový sedan na světě a Pagani Zonda R je nyní s časem 6:47 nejrychlejší osobní auto na Nordschleife. Nová auta jsou tak stále dokonalejší.


​3. Otevření jižní části pražského okruhu
Čekalo se na něj dlouho, ale konečně je tady. Po prázdninách byl zprovozněn nový úsek pražského okruhu R1, který spojil dálnici D5 a D1 a odklonil dopravu z problematické Jižní spojky. Teď už jen zbývá dokončit napojení na dálnici D11 a D8, ale na to si bohužel ještě nějaký ten rok počkáme, o severním obchvatu ani nemluvě. Mimochodem, nemělo tohle všechno být postaveno už v polovině 90. let?

2. Protesty řidičů proti šikaně
Letos to bylo vůbec poprvé, kdy dali motoristé nahlas najevo, že nesouhlasí s rostoucí šikanou. V lednu se konaly první protesty proti nesmyslně a neúčelně zaváděným rychlostním omezením na hlavních komunikacích nejen v Praze, ale v celé republice. Řidiči už nechtějí dále snážet nesmyslné omezování svobody individuální osobní dopravy, které vůbec nevede k proklamovanému zvýšení bezpečnosti a snížení emisí.

1. Materiální aspekt přestupku? ANO!
Nejvyšší správní soud se jasně vyjádřil, že je při projednávání přestupku nutno přihlížet i k tzv. materiálnímu aspektu přestupku. Naprosto jasně tak odmítl tezi o tom, že materiální aspekt přestupku je vždy zahrnut v přestupku formálním. Nebo vám snad přijde normální dát někomu pokutu za to, že na dvouproudé prázdné silnici za příznivých rozhledových podmínek jede na padesátce rychlostí o 2 km/h vyšší?

autoweb.cz

29.12.2010 8:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist