1 300 koní za 4,7 milionu. Shelby uvádí novou úpravu Code Red pro nejnovější GT500

Osmiválcová bestie s kobrou ve znaku je ještě silnější. Shelby vylepšilo nejmodernější evoluci své legendy do extrému.
2s6a1603-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: Shelby American

Kultovní americký výrobce Shelby American se už od šedesátých let věnuje tuningu a výrobě speciálních Fordů Mustang. Jedním z jeho nejslavnějších počinů je legendární Shelby GT500, které se vyrábí až do dnešních dnů a právě se představuje v nové extrémní specifikaci. Značka s ikonickou kobrou v emblému oficiálně odhaluje brutálně výkonnou novinku, jež má celé jméno Shelby GT500 Code Red a je jedním z nejrychlejších muscle carů všech dob.

Už od padesátých let se ve světě sportovních amerických aut porovnává síla dynamika aut při sprintech na čtvrt míle, v metrických jednotkách na přibližně 402 metrů, a dnes se na světě pohybuje jen málo moderních aut, jež to zvládnou pod devět sekund. Jsou jimi Dodge Challenger SRT Demon 170, Lucid Air Sapphire, Pininfarina Battista a Rimac Nevera. Pokud v nich nemáte přehled, připomeneme, že jen jediné z nich spaluje benzin – Dodge. Zbytek jsou elektromobily.

Challenger našel přemožitele

Nejvýkonnější produkční Challenger však právě potkal nového přemožitele, protože nové Shelby jej překonalo doslova o pár desetin sekundy. Automobilka v oficiální tiskové zprávě zveřejnila, že GT500 Code Red zvládá čtvrtmílový sprint za v čase pouhých 8,59 sekundy a dosahuje cílové rychlosti 259 kilometrů v hodině.

Konkurenční Dodge to zvládá „jen“ za 8,91 sekundy s cílovou rychlostí 243 kilometrů v hodině. To je však výsledek od automobilky, který se běžným zákazníkům nedaří překonat. S produkčním muscle carem, tedy v originálním stavu, se jen málokdo zvládne dostat pod čas 9,4 sekundy, s nímž jsou o přibližně polovinu sekundy pomalejší.

Rozsáhlý tuning

Nové Shelby GT500 Code Red je ohromujícím autem na zbrojní průkaz, protože má daleko přes tisíc koní. Technici si pohráli s továrním 5,2litrovým vidlicovým osmiválcem Predator a nahradili původní přeplňování kompresorem za dvě turbodmychadla. Jaký je výsledek? S normálním benzinem vyvine 1 000 koní a 1 058 newtonmetrů, s účinnějším etanolem E85 dokonce dosáhne až na 1 300 koní a 1 356 newtonmetrů!

A jak takového výkonu úpravce dosáhl? Shelby uvádí, že standardní Shelby GT500 kromě dvojice turbodmychadel místo kompresoru vylepšilo také novou řídicí jednotkou MoTec, vstřikovači, odolnějšími rozvodovými řetězy a masivnějšími písty a ojnicemi Manley.

Tohle však nedostanete za pár šupů, protože cena úpravy Code Red je ohromující stejně jako její síla. Shelby plánuje vznik pouze třiceti vozů, přičemž tuning každého z nich vyjde na neuvěřitelných 4,7 milionu korun. A připočítat si musíte i výchozí standardní vůz, na němž úprava bude zakládat. Ten ve Spojených státech amerických stojí od 1,8 milionu korun.

26.9.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Shelby American

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist