Nissan neuznává záruku na GT-R!

Americké zastoupení Nissanu odmítlo další reklamaci na převodovku GT-R.

Člen amerického klubu vlastníků Nissanů GT-R začal slyšet od zadní nápravy své chlouby divné hlasité pazvuky. Mechanik, který provedl rychlou analýzu, zjistil totální destrukci celého diferenciálu a převodové skříně. Majitel se jal uplatňovat reklamaci v záruce, nicméně prodejce celou záležitost odmítl s tím, že se jedná o důsledek nedodržení pokynů uvedených v příručce a že majitel používal launch control bez zapnutého stabilizačního systému, což manuál k Nissanu GT-R výslovně zakazuje.

Oprava převodovky bude stát okolo 20 000 dolarů (320 000 korun) a podle všeho ji bude muset hradit sám majitel. Nissan má ovšem zaděláno na pěknou ostudu, protože odmítl již mnoho reklamací na toto téma a zákazníci se začínají bouřit. Podle některých totiž k tomuto problému došlo i při „normálním“ ježdění a tak připravují společnou žalobu na Nissan, že tají konstrukční vadu vozidla.

Poškození majitelé poukazují rovněž na to, že Nissan přímo doporučuje vypínat stabilizační systém, pokud auto uvízlo ve sněhu, blátě nebo na velmi kluzkém podkladu. Rovněž to doporučuje těm řidičům, kteří jsou si plně vědomi toho, co dělají, například na okruhu. Podle majitelů je to podobné, jako by Nissan říkal, že nesmíte používat launch control, ačkoli je jeho funkce ve vozidle nainstalována.

Podle nás také hodně záleží na tom, jak který majitel s autem zachází. Nissan se dušuje, že občasné využívaní systému launch control nemůže vozidlu uškodit. To je samozřejmé, jinak by tu nebyl, ale zároveň si klademe otázku, že když se dá počítat s volským přístupem některých majitelů, proč se systém nebrání proti poškození sám? Například Porsche má ve své převodovce PDK zabudován systém, který při zjištění příliš vysoké zátěže omezí výkon motoru a prokluz spojky.

Nissan čelí i kritice, že není schopen předložit relevantní důkaz férovosti svého času na Nürburgringu. Okolo Nissanu GT-R se tak nafukuje bublina, zda se nejedná o podfuk na zákazníky. Na druhou stranu, nepochybujeme o pekelné rychlosti tohoto auta, neboť nezávislá měření na brzdách dokazují, že Nissan GT-R nemá udávaných 480 koní, ale skutečná hodnota jeho výkonu leží někde mezi 510 – 530 koni. Jenom si majitelé musí uvědomit, že tato obrovská síla má na převodovku poněkud zničující efekt, pokud s ní zachází hrubě.

autoweb.cz

15.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist