autoweb.cz > motorsport > Autodrom Most dostává nový asfalt
Autodrom Most dostává nový asfalt
Zatímco na konci února na mostecké trati ještě testovaly některé týmy závodní techniku pro letošní okruhovou sezónu, ve druhé březnové dekádě už byly na zdejší trati k vidění zcela jiné stroje. V polovině měsíce byla zahájena avizovaná rekonstrukce dvou třetin povrchu trati Autodromu Most. Jde o technicky i finančně náročnou investiční akci, která ovšem zaručí, že kvalita zdejší trati si zachová konkurenceschopnost.
V sezóně, kdy bude v srpnu oslaveno rovné čtvrtstoletí od prvního zkušebního závodu, se tak okruh dočká výrazné obměny. „Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení jsme nakonec vsadili na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací,“ řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek.
„Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko města Chemnitz. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami,“ dodal.
Celá akce začala odstraněním starých obrubníků a dokonalým nivelizačním vytyčením nového povrchu. Následovalo postupné odfrézování starého povrchu. „Právě v této fázi se prudce ochladilo a začalo sněžit. Naštěstí při frézování a čištění ploch nižší teploty tolik nevadí. Horší by to bylo ve fázi pokládání nového koberce, což se bude dít také v několika vrstvách. To totiž vyžaduje teploty okolo patnácti stupňů. Počasí nám ale přeje a oteplení v samém závěru března dovolilo pokračovat v rekonstrukci odvodňovacích kanálů a obrubníků a také čištění odfrézovaných ploch, nanášení penetrace a pokládání prvních vrstev nové živičné směsi,“ vysvětlil Marek.
Nový povrch dostane i paddock mosteckého okruhu, kde ovšem probíhá ještě jedna akce, kterou si vyžádaly okolnosti. Zastaralá správní budova s restaurací a sociálním zařízením už přestala vyhovovat požadavkům. Stoupající počet stájí hlavně při vrcholu sezóny, tedy při Evropském šampionátu tahačů, navíc vyžadoval stále víc prostoru pro týmová zázemí. Demolice bývalé správní budovy a rozšíření paddocku směrem k velké zatáčce v zadním traktu trati mezi posty dvanáct a třináct tento problém beze zbytku vyřeší.
autoweb.cz